مدیریت
انقلاب صنعتی چهارم و تاثیر خصوصیات فردی مالکان کسب و کار بر ثبت اختراع در زمینه های فناورانه و نوآوری های دیجیتال

سید محمد مهاجر

دوره 4، شماره 42 ، شهریور 1402

چکیده
  زمانی که تغییرات دیجیتالی با ایجاد تقاضا برای محصولات دیجیتالی جدید، فرایندها، و فناوری ها افزایش می یابند، ایجاد اتفاق نظر در میان تمام عوامل درگیر در استراتژی های نوآوری دیجیتالی شرکت ضروری است. مالکان تا حد زیادی بر اهداف و طراحی شرکت تاثیر می گذارند: آنها گروهی هستند که مدیریت عالی باید به آن توجه ویژه ای کند. درک اینکه کدام جنبه ...  بیشتر

بازاریابی
بازاریابی پایگاه داده و استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی در بازاریابی

سید محمد مهاجر

دوره 4، شماره 41 ، مرداد 1402

چکیده
  تکامل علمی و فناورانه بشر، شناخت فروشندگانی را که بیش از یک دهه قبل تنها با راه اندازی مغازه های کوچک آشنا بودند، دچار تغییر کرده است. در این دوره، تغییر از کسب و کارهای ساده مرتبط با مبادلات آنلاین پیچیده نه تنها توسعه علم و فناوری و پیشرفت چند برابری را نشان می دهد، بلکه همچنین تغییر در روش ها و ابزارهای بازاریابی را نشان می دهد. در ...  بیشتر

بازاریابی
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی و کسب و کار

سید محمد مهاجر

دوره 4، شماره 41 ، مرداد 1402

چکیده
  فناوری های تحول آفرین مانند اینترنت اشیا، تحلیل داده های بزرگ، بلاکچین و هوش مصنوعی شیوه ی عملیات کسب و کارها را تغییر داده اند. از بین تمام فناوری های تحول آفرین، هوش مصنوعی جدیدترین فناوری تحول آفرین است و پتانسیل زیادی در متحول سازی بازاریابی دارد. متخصصین در سرتاسر جهان تلاش می کنند تا آن دسته از راه حل هایی هوش مصنوعی را پیدا کنند ...  بیشتر

مدیریت برند
روندهای آینده NFT در پیشبرد صنایع دستی، هنر و برند

سید محمد مهاجر

دوره 4، شماره 40 ، تیر 1402

چکیده
  توکن غیر قابل تعویض (NFT) یک مفهوم نسبتاً جدید و موضوعی داغ در توسعه این حوزه می باشد. آثار هنری تولید شده در قالب NFT آن را به بازاری پردرآمد تبدیل کرده است، به طوری که علاقه زیادی به کاربرد NFT در بازی ها، متاورس و اقتصاد مالی وجود دارد. بنابراین، این مقاله پژوهشی، روند توسعه بازار NFT را در زمینه متاورس و چشم‌انداز آتی آن را بررسی می‌کند، ...  بیشتر

بازاریابی
چگونه NFT صنعت مد را تغییر می‌دهد: بررسی و تحلیل سیستمی

سید محمد مهاجر

دوره 4، شماره 37 ، فروردین 1402

چکیده
  اخیراً NFT ها به یک اصطلاح رایج در فضای فناوری تبدیل شده اند. و آنچه شگفت آورتر است این است که صنعت مد بیشتر از سایر صنایع NFT ها را پذیرفته است. صنعت مد چند مورد کاربردی برای پیوند NFTها با دنیای واقعی پیدا کرده است و در نتیجه ارزش های بنیادی NFT ها را افزایش می دهد. این مقاله به این موضوع می پردازد که چگونه چندین برند مد، NFT های خود را راه اندازی ...  بیشتر

بازاریابی NFT : چگونگی استفاده از توکن های غیرقابل معاوضه در کمپین های تبلیغاتی

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 36 ، اسفند 1401

چکیده
  توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) سند مالکیت رسانه‌های دیجیتالی هستند که بر روی یک بستر بلاک چین ذخیره می‌شوند. بر اساس چرخه گارتنر 2021 برای فناوری های کلیدی، NFT ها ممکن است به طور چشمگیری عملکردهای بازاریابی را متحول کنند. بنابراین، مدیران بازاریابی که مایل به پذیرش NFT هستند، باید در مورد مفاهیم بازاریابی آن اطلاعاتی داشته باشند. این مقاله ...  بیشتر

بازاریابی اینستاگرامی و تاثیر آن بر ارزش ویژه برند

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 35 ، بهمن 1401

چکیده
  اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی کارامد و بصری برای ایجاد ارزش ویژهی برند در ذهن مصرفکنندگان استفاده میشود. بنابراین، این مطالعه بر آن است تا فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی را طبقهبندی کند و تأثیرات مرتبط آن بر ایجاد ارزش ویژهی برند مشتریمحور (آگاهی از برند، تصویر برند، کیفیت ادراکشده، عشق به برند، و قصد استفادهی مجدد از ...  بیشتر

ایجاد وفاداری به برند و ارزش ویژه برند از طریق پدیده OTT

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 34 ، دی 1401

چکیده
  از آنجایی که خدمات ارائه محتوا در بستر اینترنت (OTT) توصیه هایی را به مصرف کنندگان درباره آنچه که تماشا می کنند ارائه می نماید، خدمات OTT علاوه بر تجربیات مربوط به مصرف مجموعه های اصلی، برداشت افراد نسبت به شخصیت برند OTT را نیز سفارشی می کنند. این امر بر نحوه ایجاد ارزش ویژه برند و وفاداری به برند برای این برندهای OTT تاثیر می گذارد. مطالعه ...  بیشتر

استراتژی ایجاد پلتفرم در برندها

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 33 ، آذر 1401

چکیده
  پلتفرم‌های دیجیتالی که محصولات و خدمات را تجمیع می‌کنند، مانند گوگل شاپینگ یا آمازون، به عنوان واسطه‌های قدرتمند برای محصولات یا خدمات برند ظاهر شده‌اند و برندهای سنتی محصولات را که عمدتاً دسترسی مستقیم به مصرف‌کنندگان را از دست داده‌اند، به چالش می‌کشند. در این راستا، چندین برند با سابقه طولانی پلتفرم های خود را برای از سرگیری ...  بیشتر

توسعه و اعتبارسنجی کیفیت تحول آفرین در دانشگاه ها موسسات آموزش عالی

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 27 ، خرداد 1401

چکیده
  با افزایش روز افزون توده ای شدن موسسات آموزش عالی (HEI)، "مدارس کسب و کار تسهیلگر" (در مقابل موسسات آموزشی نخبگان) همچنان از نظر کیفیت در پایین ترین رتبه قرار دارند. این مطالعه معیاری از کیفیت را در زمینه مدارس کسب و کار تسهیلگر در یک کشور در حال توسعه تعریف کرده و توسعه می‌دهد. مدارس کسب‌وکار تسهیلگر خصوصی ، با چالش‌های رقابتی برای ایجاد ...  بیشتر

راهکارهای افزایش کارآمدی و اثربخشی بازار برای خانمها

سهیلا انتظاری؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 26 ، اردیبهشت 1401

چکیده
  برای درک ما در مورد چگونگی برقراری ارتباط با زنان بازاریابی روابط، فن آوری برای ایجاد رابطه و عدم اعتماد زنان به برندها و سازمانها بسیار مهم است. در این پژوهش چگونگی تأثیرگذاری آنها بر زنان را مشخص و معنای آنها را برای بازاریابها مورد بررسی خواهد شد. این مقاله با سه دلیل که چرا باید بازاریابان روشهای بازاریابی خود برای زنان را اصلاح ...  بیشتر

چرا روش های بازاریابی برای خانمها، کارآمد نیست؟!

سهیلا انتظاری؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 26 ، اردیبهشت 1401

چکیده
  اگر یک سازمان فرآیند طراحی محصولات خود را بهترکند، شیوه فروش و عرضه محصولات خود به خانمها را اصلاح کند، راه حلهایی در راستای صرفه جویی در وقت به مشتریانش ارائه دهد، به تمایز محصولات یا خدماتش توجه کند و روابط پایدار و مستحکمی با جامعه مشتریان خود برقرار کند، نه تنها میتواند روند بازاریابی برای خانمها را موثرتر کند بلکه در بازاریابی ...  بیشتر

بازاریابی سبز، استراتژی ها و عناصر آمیخته بازاریابی

مهدی موثق خانیکی؛ امید جهانیان؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 25 ، فروردین 1401

چکیده
  در طول دهه‌های گذشته، پایداری زیست‌محیطی در راس برنامه‌های سیاسی بین‌المللی قرار گرفته و به عنوان محرک اصلی نوآوری شناخته شده است. در نتیجه، تعداد شرکت‌هایی که محصولات سبز را توسعه می‌دهند به سرعت در حال رشد بوده و مصرف‌کنندگان علاقه فزاینده‌ای به این محصولات نشان داده‌اند. بنابراین، شناخت ویژگی های اصلی محصولات سبز، شناسایی ...  بیشتر

برند سازی شخصی: مسیر موفقیت حرفه ای تان را بسازید

نرگس خاتون مسجدجامعی؛ سید محمد مهاجر؛ لعیا ابراهیمی

دوره 2، شماره 24 ، اسفند 1400

چکیده
  برند سازی شخصی فرآیندی درون نگر است که بوسیله آن خودتان را به صورت حرفه ای تعریف می کنید ( وصف حرفه ای خود ) و می تواند به عنوان مسیری برای موفقیت حرفه ای ( شغلی ) شما به کار رود. شش مرحله برای ساخت برند شخصی شما وجود دارد : 1) نگاهی درونگرا (عمقی )، 2) فهم (درک ) برند ( نام تجاری ) که ممکن است پیش از این وجود داشته ( موجود بوده )، 3) توسعه شعار برند ...  بیشتر

بررسی هوش اجتماعی مدیران در عملکرد سازمانی یا شرکتها

مرتضی رنگ چیان؛ سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 23 ، بهمن 1400

چکیده
  در این تحقیق به بررسی تاثیر هوش اجتماعی مدیران بر عملکرد سازمان در شرکتهای تولیدی کوچک و بزرگ یزد با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. در این فصل از تحقیق، شرح کلیات تحقیق شامل بیان مسئله، ضرورت انجام تحقیق، فرضیه‌ها و اهداف تحقیق و همچنین روش‌شناسی تحقیق ارائه گردیده است.در طی دو دهه اخیر هوش اجتماعی یکی از مهمترین ...  بیشتر

بازاریابی حسی ،ابعاد ، مولفه ها و نقش آن بر ماندگاری برند

مرجان یزدان پور؛ سید محمد مهاجر؛ میرمهدی حسینی

دوره 2، شماره 23 ، بهمن 1400

چکیده
  امروزه در حوزه بازاریابی ، انجام تحقیقات با عنوان بررسی حواس پنج گانه در رفتار مصر کننده سرفصل جدیدی را با نام بازاریابی حسی ایجاد کرده ا ست. شرکت ها و برند های مطرح سعی درایجاد ارتباط دو طرفه و تعامل با مصرف کننده و به کارگیری روش های نوین جذب و ایجاد اعتماد درمشتری دارند.دراین میان بازاریابی حسی روشی نوین و فرآیندی است که می تواند ...  بیشتر

عوامل موثر بر وفاداری به برند در کسب و کارهای فرنچایز

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 21 ، آذر 1400

چکیده
  وفاداری به برند یک ابزار مهم در زمینه ارزیابی موفقیت برند در بازار های B2B است، لذا عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به برند در بازار های B2B نسبت به بازارهای دیگر کاملا متفاوت است. درحالیکه فرنچایز(حق امتیاز) جهانی به عنوان یک روش ورود عمده به بازار های نوظهور پذیرفته شده است تحقیقات محدودی نیز وجود دارد که بر شناسایی عوامل موثر بر وفاداری ...  بیشتر

بررسی چگونگی ایجاد مدل یکپارچه مربوط به ارزش ویژه برند سبز

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 21 ، آذر 1400

چکیده
  تقاضای دائمی برای محصولات سبز از مشتریان علاقه مند منجر به ارائه محصولات جدیدی از شرکت ها شد که مطابق یا فراتر از نگرانیهای محیطی مشتری بوده است. با این وجود تمام سازمان ها قادر به دستیابی بازدهی های قابل ملاحظه در باب سرمایه گذاری های خود از محصولات سبز نبوده اند. این ناکامی ها به طور کلی به ناتوانایی های شرکت در غلبه بر تردید مشتری ...  بیشتر

عوامل موثر بر افزایش ارزش طول عمر مشتریان در صنعت خرده فروشی

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 20 ، آبان 1400

چکیده
  این مطالعه به دنبال پر کردن شکاف تحقیق با استفاده از آنالیز داده های بزرگ از طریق تحلیل تقریبا 44،000 تراکنش فروش مروبط به 26،000 مشتری یک فروشگاه خرده فروشی تایوانی، برای درک چگونگی ارتباط ویژگی های شخصیتی مصرف کنندگان با ویژگی های کشور سازنده (COO) (شخصیت برند) برندهای ماء الشعیر و پیش بینی ارزش بالقوه طول عمر مشتری (CLV) ،می باشد. یافته ها ...  بیشتر

بهبود عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی با تدوین چشم انداز و استراتژی سازمانی

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 20 ، آبان 1400

چکیده
  سازمانهای غیر انتفاعی (NPOs) به یک شخص ثالث از تلفیق با دولت، و جوامع کسب و کار تبدیل شده اند. NPO های متعددی فعالیتهای خود را در همکاری فرا-سازمانی با دولتها و شرکتهای بزرگ خصوصی انجام میدهند. با این حال، به دلیل چشم انداز مبهم بازاریابی و سازمانهای مبهم، NPO ها با چالش در دستیابی به بودجه بیشتر روبرو هستند. این مطالعه به منظور بررسی روشهای ...  بیشتر

نقش فرهنگ سازمانی در انتقال و اشتراک دانش آموزش عالی و دانشگاه ها

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 19 ، مهر 1400

چکیده
  سازمانها اغلب برنامه های مدیریت دانش را به منظور ارتباط بهتر کارکنان و توسعه اشتراک دانش(KS) پیاده سازی کرده اند. در زمینه موسسات آموزش عالی (HEI ها)، این موضوع به طور ویژه به عنوان خلق دانش و انتشار مستقیم اهداف و چشم اندازهای آنها مورد تایید می باشد. دانشگاهیان یکی از ارکان HEI ها هستند، جایی که دانش ایجاد شده و به اشتراک گذاشته می شود. ...  بیشتر

افزایش اعتماد مصرف کننده با استفاده از بازاریابی محتوای دیجیتال

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 19 ، مهر 1400

چکیده
  در چشم انداز تعاملات آنلاین و در حال رشد مصرف کننده و شرکت ، بازاریابی محتوای دیجیتال (DCM) که هدفش رشد مشارکت برند مصرف کنندگان و اعتماد است، در حال توسعه می باشد. با این وجود، علیرغم علاقه ی روزافزون متخصصان، مطالعات DCM دانشگاهی به کندی رشد می کند، که موجب شکاف عمیق دانشی می شود. بر مبنای یک بررسی گسترده، ما DCM را به عنوان ایجاد و انتشار ...  بیشتر

افزایش اثربخشی بازاریابی با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  مدیریت ارتباط با مشتری ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه حیات مشتری استفاده می‌کنند.این مقاله یکی از مفیدترین قانون ها در ارتباط با مدیران و مشتریان که به عنوان CRM شناخته شده است را توضیح میدهد. CRM یک نام مخفف است که از سه کلمه اصلی تشکیل شده ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر ارتقای رفتار حرفه ای در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی

دکتر سید محمد مهاجر؛ سارا جوکار

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  امروزه رفتار یکی از مباحث مهمی است که مورد توجه محققان سازمان‌ها و دولت‌های گوناگون قرار گرفته است. آنان با پرداختن به موضوع رفتار، قصد تشریح آن و ارتقای شاخص‌های عملکردی کارکنان و دستگاههای دولتی را دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل موثر بر ارتقای رفتار حرفه ای در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر

به کارگیری تبلیغات تعاملی به روش تبلیغات ویدئویی ویروسی

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  به عنوان یک شکل از تبلیغات، تبلیغات ویدیو های ویروسی (VV) از آن جهت متمایز است که رسانه ارتباطی آن، به جای رسانه های رسمی ارتباطات اجتماعی بین افراد است. پس از مشاهده تبلیغات VV، مردم در دو فرایند مستقل اما مرتبط قرار می گیرند، یعنی، به اشتراک گذاری ویدیو و پردازش اطلاعات نام تجاری جاسازی شده. تحقیقات قبلی تعامل بین این دو فرایند را درنظر ...  بیشتر