در این پژوهش روابط بین دو عنصر اصلی برنامههای ارتباطات یکپارچه بازاریابی- تبلیغات و ترفیع فروش – و تاثیرشان بر خلق ارزش ویژهی برند بررسی میشود. به ویژه، این تحقیق به هزینه تبلیغات و رویکردهای افراد درباره تبلیغات میپردازد. این تحقیق تاثیرات دو نوع ترفیع فروش، ترفیع پولی و غیرپولی، را نیز بررسی میکند. براساس نظرسنجی از 302 ...
بیشتر
در این پژوهش روابط بین دو عنصر اصلی برنامههای ارتباطات یکپارچه بازاریابی- تبلیغات و ترفیع فروش – و تاثیرشان بر خلق ارزش ویژهی برند بررسی میشود. به ویژه، این تحقیق به هزینه تبلیغات و رویکردهای افراد درباره تبلیغات میپردازد. این تحقیق تاثیرات دو نوع ترفیع فروش، ترفیع پولی و غیرپولی، را نیز بررسی میکند. براساس نظرسنجی از 302 مصرفکننده بریتانیایی، نتایج نشان میدهند رویکرد افراد به سمت تبلیغات نقشی اصلی برای تاثیرگذاری ابعاد ارزش ویژه برند بازی میکند، در حالی که هزینه تبلیغات برای نامهای تجاری تحت بررسی به بهبود آگاهی از نامتجاری میپردازد اما برای تاثیرگذاری مثبت بر تداعی نامتجاری و کیفیت ادراکی کافی نیست. این مقاله تاثیرات متمایز ترفیع پولی و غیرپولی را بر ارزش ویژهی برند نشان میدهد. علاوه بر این، نتایج نشان میدهند شرکتها میتوانند فرایند مدیریت ارزش ویژه برند را با ملاحظه روابط موجود بین ابعاد متفاوت ارزش ویژه برند بهبود دهند.