این پژوهش به بحث و گفتگو درمورد نوآوری گردشگری می پردازد که توسط میزبانان اقامتگاه اشتراکی توسعه یافته و براساس نتایج حاصل از خلق ارزش مشترک میهمانان می باشد. در این فرآیند، بازاریابی رابطه ای جنبه اصلی مدل های کسب وکار همتا به مهتا می باشد که به عنوان شتاب دهنده نوآوری تجزیه و تحلیل می شود.نویسندگان 30 مصاحبه جامع با میزبانان پرتغالی ...
بیشتر
این پژوهش به بحث و گفتگو درمورد نوآوری گردشگری می پردازد که توسط میزبانان اقامتگاه اشتراکی توسعه یافته و براساس نتایج حاصل از خلق ارزش مشترک میهمانان می باشد. در این فرآیند، بازاریابی رابطه ای جنبه اصلی مدل های کسب وکار همتا به مهتا می باشد که به عنوان شتاب دهنده نوآوری تجزیه و تحلیل می شود.نویسندگان 30 مصاحبه جامع با میزبانان پرتغالی اقامتگاه های Airbnb برای درک ادغام خلق ارزش مشترک مهمانان از طریق سازوکار های رابطه ای در نوآوری کسب و کارهایشان ، انجام دادند.این نتایج حاکی از آن است که در طول اقامت میهمانان یک بازاریابی رابطه ای نزدیک با آنها برقرار شده است. این واقعیت برای خلق مشترک تجربه گردشگری و برای افزایش نوآوری در خدمات اقامتگاه مهم می باشد. نتایج اصلی نوآوری تدریجی هستند و مربوط به تجهیزات و امکانات ارائه شده و مشارکت با سایر کسب و کارها می شوند. این فقط از طریق کاربری که محتوای بررسی های آنلاین را ایجاد کرده رخ نمی دهد، بلکه با رابطه بین فردی ثابت بین میزبان ها و مهمان ها نیز ایجاد می شود.
پلتفرمهای دیجیتالی که محصولات و خدمات را تجمیع میکنند، مانند گوگل شاپینگ یا آمازون، به عنوان واسطههای قدرتمند برای محصولات یا خدمات برند ظاهر شدهاند و برندهای سنتی محصولات را که عمدتاً دسترسی مستقیم به مصرفکنندگان را از دست دادهاند، به چالش میکشند. در این راستا، چندین برند با سابقه طولانی پلتفرم های خود را برای از سرگیری ...
بیشتر
پلتفرمهای دیجیتالی که محصولات و خدمات را تجمیع میکنند، مانند گوگل شاپینگ یا آمازون، به عنوان واسطههای قدرتمند برای محصولات یا خدمات برند ظاهر شدهاند و برندهای سنتی محصولات را که عمدتاً دسترسی مستقیم به مصرفکنندگان را از دست دادهاند، به چالش میکشند. در این راستا، چندین برند با سابقه طولانی پلتفرم های خود را برای از سرگیری کنترل و تقویت وفاداری مصرف کننده ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، برندهای ورزشی مانند نایک، آدیداس یا آسیکس پلتفرمهای پیگیری و آموزشی راهاندازی کردند که امکان تعامل مداوم و همهجانبه بین شرکت کنندگان را فراتر از خرید محصول فراهم می کند. محققان، این پلتفرم های نوظهور را که برندهای آن در تلاش برای بهره برداری هستند، تجزیه و تحلیل می کنند و راهنمایی برای برندهایی ارائه می دهند که هدفشان پلتفرم سازی برای کسب و کارشان است. این راهنما شامل مفهومسازی پلتفرمهای دیجیتال بهعنوان مکانهای جمعسپاری مصرفکننده (یعنی مصرفکنندگان از شرکتکنندگان پلتفرم مانند برند، سایر مصرفکنندگان یا کسبوکارهای شخص ثالث ارزش کسب می کنند) و ارسال جمعی (یعنی مشتریانی که برای شرکتکنندگان پلتفرم ارزش ارائه میکنند) محصولات ،خدمات و محتوا همراه با چارچوبی کاملاً تعریف شده که برندها می توانند برای تجمیع انواع مختلف پلتفرم های شاخص استفاده کنند، می باشد. نویسندگان با ارزیابی پیامدهای جمعسپاری و ارسال جمعی برای روابط مصرفکننده-پلتفرم، یک گونهشناسی از حالتهای رابطه شبیه نمونه های اولیه را استخراج کرده و مجموعهای از پیشنهادات را برای کمک به برندهای محصول آفلاین توسعه میدهند تا از طریق پلتفرمسازی رشد کنند.