روانشناسی
مقایسه ی اهمال کاری تحصیلی در بین کودک و نوجوان با والدین تحصیل کرده و بیسواد

مهناز گرجی زاده اردشیری

دوره 4، شماره 43 ، مهر 1402

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ی اهمالکاری تحصیلی در بین کودک و نوجوان با والدین تحصیل کرده و بیسواد صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است؛ به منظور گردآوری داده‌های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش‌برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه‌های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، ...  بیشتر

روانشناسی
بررسی روش های آموزش مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان

مهناز گرجی زاده اردشیری

دوره 4، شماره 40 ، تیر 1402

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی روشهای آموزش مهارت های زندگی برای کودک و نوجوان صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است؛ به منظور گردآوری داده‌های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش‌برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه‌های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، توصیف مختصر سوابق و تاریخچه ...  بیشتر

چگونه مربیگری می تواند تاثیر مثبتی در محیط های آموزشی بگذارد؟

مرضیه پورپیغمبر

دوره 3، شماره 31 ، مهر 1401

چکیده
  این موضوع که اصلاحات آموزشی در مقیاس بزرگ برای رویارویی با چالش های قرن بیست و یکم مورد نیاز می باشد به طور فزاینده ای مورد پذیرش قرار گرفته است. نقش مربیگری در این اصلاحات آموزشی ، تمرکز بحث ها و تحقیقات اخیر بوده است. تحقیقات بسیاری در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا انجام شده است، که این تحقیقات برای ارائه یک نمای کلی از ...  بیشتر