@article { author = {Mohajer, Seyed Mohammad}, title = {The practical model to move from brand experience to brand commitment}, journal = {BRANDAFARIN JOURNAL}, volume = {2}, number = {14}, pages = {-}, year = {2021}, publisher = {Dr. Seyed Mohammad Mohajer}, issn = {2717-0683}, eissn = {2783-3801}, doi = {}, abstract = {In today's increasingly competitive and dynamic marketplace, achieving brand commitment is one of the ultimate goals for brands. Considering the heightened importance and relevance of brand's ethical perception and its symbolic benefits, the present research examines the impacts of perceived brand ethicality on brand passion and brand commitment. A conceptual framework was tested using structural equation modeling with responses from 273 apparel shoppers collected by using a structured questionnaire. We find evidence of mediating-moderation effect in which the moderating power of perceived brand ethicality is eliminated in the presence of full mediator, brand passion. Interestingly, in studying the “mediated-moderation” links, we also find the dampening effects of perceived brand ethicality at play. The results of this paper have theoretical contributions and implications for managers.Now-a-days customers are more empowered to choose among various brand options. The proliferation of brands in the marketplace has resulted in an interesting paradox for marketers wherein customers have ample options to switch rather than to commit to a particular brand.}, keywords = {customer brand experience,brand passion,Brand Commitment}, title_fa = {ارائه مدل کاربردی برای حرکت از تجربه برند به تعهد برند}, abstract_fa = {در بازار رقابتی و پویای امروزی، دستیابی به تعهد برند یکی از اهداف نهایی برای برندها است. با توجه به اهمیت فزاینده و رابطه ی درک اخلاق برند و مزایای نمادین آن، پژوهش حاضر، به بررسی تأثیر اخلاق برند درک شده بر روی اعتماد و تعهد برند می پردازد. یک چارچوب مفهومی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با پاسخ های ۲۷۳ خریدار پوشاک که با استفاده از پرسشنامه ساخت یافته جمع آوری شده بود ، مورد آزمون قرار گرفت. ما شواهدی از اثر میانجی و تعدیلگر را پیدا می کنیم که در آن اثر تعدیلگر اخلاق برند درک شده با اضافه شدن متغیر میانجی اشتیاق برند ، حذف می شود. جالب توجه است، در مطالعه پیوندهای “میانجی گر-تعدیلگر”، ما همچنین اثرات تعدیلگر اخلاق برند را مشاهده می کنیم. نتایج حاصل از این مقاله پیامدها و مشارکت های تئوری برای مدیران دارد.}, keywords_fa = {تجربه برند مشتری,اشتیاق برند,تعهد برند}, url = {https://www.brandafarin.org.ir/article_141363.html}, eprint = {https://www.brandafarin.org.ir/article_141363_f32870fa50b4ea1e87726e1e96814e12.pdf} }