@article { author = {Mohajer, Seyed Mohammad}, title = {Branding of luxury hotels with a focus on consumer behavior and brand equity}, journal = {BRANDAFARIN JOURNAL}, volume = {2}, number = {15}, pages = {-}, year = {2021}, publisher = {Dr. Seyed Mohammad Mohajer}, issn = {2717-0683}, eissn = {2783-3801}, doi = {}, abstract = {This study examines the effects of consumer-based brand equity (CBBE) components (i.e., brand loyalty, brand awareness, perceived quality, and brand image) of luxury hotel brands on consumer brand attitude and purchase intention with brand performance as a contextual factor. Through a survey involving 327 tourists conducted in luxury hotels in Macau, results reveal that all four CBBE elements positively relate to brand attitude, and three directly influence purchase intention. Brand attitude mediates the relationship between four CBBE elements and purchase intention, and brand performance moderates the relationship between brand attitude and purchase intention. This study expands CBBE theory to include luxury hotel brands and contributes to the literature by clarifying the direct, indirect, and total effects of each CBBE element on brand attitude and purchase intention. In addition, the study identifies brand performance as a contextual factor rather than a consequence of brand equity and brand attitude.This study focuses on analyzing and understanding direct effects of CBBE elements of luxury hotel brands on consumers' (1) brand attitude and (2) purchase intention, (3) the mediating effects of brand attitude between CBBE elements of luxury hotel brands and purchase intention, and (4) the moderating effects of brand performance of luxury hotel brands between brand attitude and purchase intention. This study tests proposed relationships using a survey of 327 customers from luxury hotels in Macau, providing the following contributions.}, keywords = {Consumer Behavior,brand equity,luxury hotel branding}, title_fa = {برند سازی هتل های لوکس با تمرکز بر رفتار مصرف کننده و ارزش ویژه برند}, abstract_fa = {مطالعه حاضر اثرات برند تجاری مبتنی بر مصرف کننده (CBBE) (یعنی وفاداری برند، آگاهی از برند، کیفیت درک شده و تصویر برند) از مارک های لوکس هتل ها در مورد نگرش برند مصرف کننده و قصد خرید با عملکرد برند به عنوان یک عامل محوری را بررسی می نماید . نتایج از طریق بررسی مشتمل بر 327 توریست که در هتل های لوکس در ماکائو انجام گرفته است نشان می دهند که همه چهار عنصر CBBE دارای رابطه مثبت با نگرش برند بوده اند و سه مورد به طور مستقیم بر تمایل به خرید تاثیر داشته اند . تمایل خرید واسط ارتباط بین چهار عنصر CBBE و قصد خرید می باشد و عملکرد برند ارتباط بین نگرش برند و قصد خرید را معتدل می سازد . تئوری CBBE در این بررسی توسعه می یابد تا برند های هتل های لوکس منظور گردند و با توضیح اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل هر عنصر CBBE در نگرش برند و قصد خرید، به ادبیات تحقیق کمک می کند. علاوه بر این، مطالعه حاضر عملکرد برند را به عنوان یک عامل مفهومی به جای پیامد ارزش ویژه برند و نگرش برند شناسایی می نماید .}, keywords_fa = {رفتار مصرف کننده,ارزش ویژه برند,برندسازی هتل لوکس}, url = {https://www.brandafarin.org.ir/article_141452.html}, eprint = {https://www.brandafarin.org.ir/article_141452_8382ed320bf9e6e2eb769b2bb46cb33a.pdf} }