%0 Journal Article %T مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با استفاده از فناوری اطلاعات %J ماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین %I دکتر سید محمد مهاجر %Z 2717-0683 %A مرادی, سالار %D 2023 %\ 01/21/2023 %V 3 %N 35 %P - %! مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با استفاده از فناوری اطلاعات %K مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) %K فناوری اطلاعات (IT) %K کسب و کار %R %X در این مقاله، سعی شده به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات - به عنوان یک عامل کلیدی از جنبه متفاوت در جهت ایجاد و مدیریت ارتباط مستقیم بین سازمانها و مشتریان پرداخته شود. چارچوبی برای توسعه زیرساخت های لازم برای ارتباط موثر و پایدار بین مشتری و سازمان ارائه شده است. از ابزار فن آوری اطلاعات مدرن به عنوان ورودی برای جمع آوری اطلاعات مفید از مشتریان استفاده شده است. سپس، داده ها جمع آوری شد و روندهای مورد نیاز در بخش ارتباط با مشتری سازمان انجام شد. نتایج نشان داد بهبود ارتباط با مشتری، باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار شده و هزینه های سازمان را کاهش می دهد. %U https://www.brandafarin.org.ir/article_166427_5de09aff1553ca95b9e548e2d1ff6c96.pdf