TY - JOUR ID - 144519 TI - بررسی هوش اجتماعی مدیران در عملکرد سازمانی یا شرکتها JO - ماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین JA - JBA LA - fa SN - 2717-0683 AU - رنگ چیان, مرتضی AU - مهاجر, سید محمد AD - دانش پذیر DBA مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تهران AD - رییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 2 IS - 23 SP - EP - KW - هوش اجتماعی KW - مدیران KW - عملکرد شرکت ها KW - یزد DO - N2 - در این تحقیق به بررسی تاثیر هوش اجتماعی مدیران بر عملکرد سازمان در شرکتهای تولیدی کوچک و بزرگ یزد با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. در این فصل از تحقیق، شرح کلیات تحقیق شامل بیان مسئله، ضرورت انجام تحقیق، فرضیه‌ها و اهداف تحقیق و همچنین روش‌شناسی تحقیق ارائه گردیده است.در طی دو دهه اخیر هوش اجتماعی یکی از مهمترین مباحث علوم اجتماعی و علوم انسانی از جمله در حوزه مدیریتی و سازمانی مورد توجه قرار گرفته است و همواره کاربردها و توانایی‌های آن در مقایسه با دیگر هوشها مورد بحث بوده است. ادوارد تورندایک، روانشناس دانشگاه کلمبیا و نخستین کسی که مفهوم هوش اجتماعی را طرح نمود، در مقاله ای که به سال 1920 در مجلة ماهانة هارپر به چاپ رساند، چنین نوشت: هوش اجتماعی به طور مکرر در مهد کودک ها، زمین بازی، سربازخانه ها، کارخانجات و سالن های حراج خودنمایی می کند، اما در شرایط رسمی و استاندارد آزمایشگاهی نمی توان آن را یافت. تورندایک اشاره می کند که هوش اجتماعی برای موفقیت در بسیاری از عرصه ها، بویژه رهبری، اهمیت حیاتی دارد UR - https://www.brandafarin.org.ir/article_144519.html L1 - https://www.brandafarin.org.ir/article_144519_7b58352b7e107aefee019c65c04d0f4b.pdf ER -