TY - JOUR ID - 167589 TI - تاثیر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی بر ارزیابی کسب و کار JO - ماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین JA - JBA LA - fa SN - 2717-0683 AU - رضازاده کرمانی, امین AD - دانش آموخته MBA موسسه آموزش عالی ترجمان علوم Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 3 IS - 36 SP - EP - KW - تاثیر رسانه اجتماعی KW - بازگشت سرمایه ROI KW - ارزیابی کسب و کار DO - N2 - در دنیای کسب و کار جهانی و رقابتی، نقش اجتماعی رو به افزایش است. رسانه ی اجتماعی در حال افزایش است. رسانه ی اجتماعی به ابزاری برای بازاریابی تبدیل شده است. با این وجود، ارزیابی سرمایه گذاری در رسانه ی اجتماعی و مزایای آن هنوز انجام نشده است. مدل Stella-Excel پیشنهادی بر مبنای پژوهش های علمی، داده های آماری و مشاهداتی از تعاملات انلاین کاربران رسانه ی اجتماعی است. 5 رستوران بزرگ واقع در شهرستانJelgava مورد ارزیابی قرار گرفتند. بازه ی زمانی پژوهش از سال2015 تا2016 است. روش مصاحبه ی ساختاریافته برای تایید نظرات مالکان یا کارمندان رستوران در مورد تاثیر فعالیت های رسانه ی اجتماعی بر محیط کسب و کار همراه با پرسشنامه ای جهت بررسی عادات کاربرد رسانه ی اجتماعی به کار گرفته شدند. نتایج نشان می دهند که رسانه ی اجتماعی بر کسب و کار رستوران و عادات مشتری در شهرستانJelgava تاثیر دارد. با این حال، هیچ یکی از رستوران های مورد ارزیابی، حداکثر مزایا و سود را بدست نیاوردند. مدل طراحی شده برای ارزیابی مزایای سرمایه گذاری در کاربرد رسانه ی اجتماعی در سایر زمینه های کسب و کار مناسب است. UR - https://www.brandafarin.org.ir/article_167589.html L1 - https://www.brandafarin.org.ir/article_167589_a75d6787a4579832a44231c013355299.pdf ER -