دکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068321820210823Increase marketing effectiveness using customer relationship managementافزایش اثربخشی بازاریابی با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری141642FAدکتر سید محمد مهاجررییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم0000-0001-7415-7287Journal Article20211213Customer relationship management (CRM) is the combination of practices, strategies and technologies that companies use to manage and analyze customer interactions and data throughout the customer lifecycle.<br />This paper explains one of the most useful regulations in relation with managers and customers known as “CRM” . ”CRM“ is an acronym which is comprised of three main words , “CUSTOMER” , “RELATOINSHIP” & “MANAGEMENT” .”CRM“ includes all aspects of the exchange with customers and make whole elements within an organization relevant which are in relationship with customers .one of the most important rules in “CRM” is 4P formula .4P is an abbreviation which is combined of “PRICE” , “PRODUCT” ,”PROMOTION” & “PLACE” .Customer life time value ,“CLV” , is one of the possible tools to measure this relationship.<br />The main goal was to increase the volume of transactions between the seller and the buyer. The volume of transactions provided a good measure on the status of marketing strategies and techniques.مدیریت ارتباط با مشتری ترکیبی از شیوهها، استراتژیها و فناوریهایی است که شرکتها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و دادههای مشتری در طول چرخه حیات مشتری استفاده میکنند.<br /><br />این مقاله یکی از مفیدترین قانون ها در ارتباط با مدیران و مشتریان که به عنوان CRM شناخته شده است را توضیح میدهد. CRM یک نام مخفف است که از سه کلمه اصلی تشکیل شده است: مشتری، ارتباط و مدیریت (مدیریت ارتباط با مشتری). CRM تمام جنبه های تبادل با مشتریان و تمام اجزا داخل سازمان که در ارتباط با مشتری هستند ار شامل می شود. یکی از مهمترین قوانین در CRM فرمول 4P است. 4P همان قیمت، محصول، ترویج و موقعیت می باشد. ارزش طول عمر مشتری (CLV) یکی از ابزارهای ممکن در اندازه گیری این روابط است.https://www.brandafarin.org.ir/article_141642_0357c375c403b6a527d37bb04938ca20.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068321820210823Investigating the effective factors on promoting professional behavior among the staff of the University of Medical Sciencesبررسی عوامل موثر بر ارتقای رفتار حرفه ای در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی141687FAدکتر سید محمد مهاجررییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم0000-0001-7415-7287سارا جوکاردانش آموخته Post DBA موسسه آموزش عالی ترجمان علومJournal Article20211213Today, behavior is one of the most important issues that has been considered by researchers in various organizations and governments. By addressing the issue of behavior, they intend to explain it and improve the performance indicators of employees and government agencies. Therefore, the present study was conducted to investigate the factors affecting the promotion of professional behavior among the staff of the University of Medical Sciences. The statistical population of the study includes all employees of Shiraz University of Medical Sciences to 150 people and samples were selected from the staff of Shiraz University of Medical Sciences. The sample size was obtained using Cochran's formula equal to 108 people who were selected based on available non-random sampling method. Qualitative data collection tools in this study will include interviews and analysis of deep and in-depth discourse and recording observations and semi-structured interviews. Self-made questionnaires will also be used to collect quantitative data. In order to organize the research literature, the library method is used and to collect field information, the questionnaire and interview method are used. The research model was tested based on the method of structural equations and SPSS and Smart-PLS software. The results showed that economic problems, delegation, encouragement and communication of superiors have a positive and significant effect on professional ethics and also a significant relationship while serving and communication with professional behavior of employees was not confirmed.امروزه رفتار یکی از مباحث مهمی است که مورد توجه محققان سازمانها و دولتهای گوناگون قرار گرفته است. آنان با پرداختن به موضوع رفتار، قصد تشریح آن و ارتقای شاخصهای عملکردی کارکنان و دستگاههای دولتی را دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل موثر بر ارتقای رفتار حرفه ای در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهر شیراز به تعداد 150 نفر می باشد و نمونهها از بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهر شیراز انتخاب شدند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر با 108 نفر به دست آمد که بر اساس روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده های کیفی در این پژوهش، شامل مصاحبه و تحلیل گفتمان ژرف و عمیق و یادداشت برداری مشاهدات و مصاحبه های نیمه ساختارمند خواهد بود. همچنین برای گردآوری داده های کمّی از پرسشنامه های خود ساخته استفاده خواهد شد. به منظور تنظیم ادبیات تحقیق از روش کتابخانه ای و برای جمع آوری اطلاعات میدانی از روش پرسشنامه و مصاحبه استفاده می شود.آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرمافزار نرمافزار spss و Smart-PLS انجام گرفت. نتایج نشان داد که مشکلات اقتصادی، تفویض اختیار، تشویق و ارتباط بالادستان بر اخلاق حرفه ای تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین رابطه معنادار ضمن خدمت و ارتباط با رفتار حرفه ای کارکنان تایید نشد.https://www.brandafarin.org.ir/article_141687_4c4982c58025afd4dda932db8f8ea67b.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068321820210823Using interactive advertises by viral video advertisesبه کارگیری تبلیغات تعاملی به روش تبلیغات ویدئویی ویروسی141693FAدکتر سید محمد مهاجررییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم0000-0001-7415-7287Journal Article20211214As a form of advertising, viral video (VV) advertising is distinct in that its communication medium is the social connections between individuals instead of formal media. After viewing VV advertising, people are engaged in two independent but interrelated processes, i.e., video sharing and embedded brand information processing. Previous research has not examined the interaction between the two processes. <br />This study expands on the mediation of attitude toward the advertisement model proposed by MacKenzie, Lutz, and Belch (1986). Experimental results from three viral video advertisements show that attitude toward the VV advertisement is the major factor affecting video sharing, but attitude toward the brand also has a significant impact on sharing activity. Affect transfer hypothesis (ATH) and its extended models are optimal in explaining viral video advertising, which is different from prior research on non-viral advertising that suggests dual mediation hypothesis as the optimal explanatory theory.به عنوان یک شکل از تبلیغات، تبلیغات ویدیو های ویروسی (VV) از آن جهت متمایز است که رسانه ارتباطی آن، به جای رسانه های رسمی ارتباطات اجتماعی بین افراد است. پس از مشاهده تبلیغات VV، مردم در دو فرایند مستقل اما مرتبط قرار می گیرند، یعنی، به اشتراک گذاری ویدیو و پردازش اطلاعات نام تجاری جاسازی شده. تحقیقات قبلی تعامل بین این دو فرایند را درنظر نگرفته است. این مطالعه، به واسطه نگرش نسبت به مدل تبلیغات ارائه شده توسط MacKenzie، Lutz، و Belch (1986) توسعه می یابد. نتایج تجربی از سه تبلیغات ویروسی ویدیو نشان می دهد که نگرش نسبت به تبلیغات VV عامل اصلی مؤثر بر به اشتراک گذاری ویدیو است، اما نگرش نسبت به نام تجاری تاثیر قابل توجهی بر روی فعالیت های به اشتراک گذاری دارد. فرضیه انتقال تاثیر (ATH) و مدل های توسعه یافته آن، در تبیین تبلیغاتی ویدئو ویروسی مطلوب هستند، که با تحقیقات قبلی در مورد تبلیغات غیر ویروسی که فرضیه میانجیگری دوگانه را به عنوان نظریه تبیینی بهینه پیشنهاد می کنند متفاوت هستند.https://www.brandafarin.org.ir/article_141693_d940dac7a3d703d882d538fd659c87a9.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068321820210823Application of advanced technologies for marketing development in the Corona and post-Corona erasبه کارگیری فناوری های پیشرفته برای توسعه بازاریابی در دوران کرونا و پساکرونا141701FAدکتر سید محمد مهاجررییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم0000-0001-7415-7287الهه خان صنمیدانش آموخته DBA موسسه آموزش عالی ترجمان علومJournal Article20211214The prime concern of this study is to explore how technology influences entrepreneurial marketing decisions during the world pandemic (COVID-19). The study uses a sample of 127 SMEs from Bangladesh. Data were collected by sending out questionnaires electronically and by mail.<br />Smart PLS (SEM) 3.0 was used to analyse the data following the quantitative method. The study reveals positive and significant relationships between entrepreneurial opportunity recognition, opportunity development and opportunity exploitation with their entrepreneurial marketing decisions. It also claims that entrepreneurial passion mediates the relationship between entrepreneurial opportunity recognition and opportunity development with their entrepreneurial marketing decisions. However, entrepreneurial passion does not mediate the relationship between entrepreneurial opportunity exploitation and entrepreneurial marketing decisions. The study offers researchers a broader and more wide-ranging view of the importance of artificial intelligence in small firms. Researchers, educators and practitioners will benefit from the findings. The analyses are more complex and varied than the methodologies used in most of the limited previous research.مهمترین نگرانی این مطالعه بررسی این موضوع است که چگونه فناوری های پیشرفته بر تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه در طول همه گیری جهانی COVID-19 تاثیر می گذارد. در این تحقیق از نمونه ای از ۱۲۷ شرکت کوچک و متوسط در بنگلادش استفاده شده است. اطلاعات با ارسال پرسشنامه به صورت الکترونیکی و از طریق پست جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کمی و PLS (SEM) 3.0 استفاده شد. این مطالعه روابط مثبت و معنی داری را بین تشخیص فرصت های کارآفرینی ، توسعه فرصت ها و بهره برداری از فرصت ها با تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه نشان می دهد. همچنین نشان داده شد که شور کارآفرینی نقش میانجی در رابطه بین شناخت فرصت های کارآفرینی و توسعه فرصت ها با تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه ایفا می کند. با این حال ، شور کارآفرینی رابطه بین بهره برداری از فرصت های کارآفرینی و تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه را میانجی گری نمی کند. این مطالعه دید گسترده و عمیق تری در مورد اهمیت هوش مصنوعی در شرکت های کوچک به محققان ارائه می دهد. محققان ، مربیان و متخصصان از یافته های این مطالعه بهره مند خواهند شد. روش های تجزیه و تحلیل مورد استفاده در این مطالعه پیچیده تر و متنوع تر از روش های مورد استفاده در بیشتر تحقیقات محدود قبلی است.https://www.brandafarin.org.ir/article_141701_889aab8497652157af54adfb7dd5ad11.pdf