دکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068322320220121The Effect of Mutual Behavior on Emotional Maturity and Communication Beliefs in Couplesاثربخشی تحلیل رفتارمتقابل بر بلوغ عاطفی وباورهای ارتباطی در زوجین144499FAمسعود زارع زادگانروانشناسفرنگیس نوری باجگیرانیروانشناس دانشگاه ازاد دزفول کارشناسی ارشد شخصیتJournal Article20220109Abstract<br />Background and Aim: Mutual Behavior Analysis is one of the theories that has paid much attention to interpersonal relationships, life events and interactions with each other and has provided practical solutions to interpersonal issues. Therefore, the aim of this study was to determine the effectiveness of reciprocal behavior analysis on emotional maturity and communication beliefs.<br />Methods: The research method was quasi-experimental and pre-test-post-test design with a control group. Among the couples who volunteered for marriage and referred to the Rad Counseling and Psychological Services Center in Ahvaz, in the second half of 1398 for premarital counseling, 52 people were selected by available sampling method and randomly in the experimental group (26 people). ) And witness (26 people) were included. In the pre-test phase, the couple answered the Sink and Bahargawa (1984) Emotional Maturity Questionnaire and the Idelson and Epstein (1981) Communication Beliefs Questionnaire. Group therapy sessions were held for the experimental group for 8 sessions (period of 2 months) and again at the end of the sessions the questionnaires were completed by the control and experimental groups. Analysis of covariance was used to analyze the data.<br />Results: The results showed that interaction behavior analysis training was effective on emotional stability and irrational communication beliefs of couples (p <0.05). <br />Conclusion: According to the research findings, it is suggested to use the teachings of mutual behavior analysis in counseling centers to equip couples with appropriate and satisfactory communication skills.چکیده<br />زمینه و هدف:تحلیل رفتار متقابل یکی از نظریاتی است که روابط بین فردی، فرایند حوادث زندگی و واکنش های متقابل افراد با یکدیگر توجه بسیار داشته و برای مسائل بین فردی، راهکارهای کاربردی ارائه داده است. لذا هدف پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی تحلیل رفتار متقابل بر بلوغ عاطفی و باورهای ارتباطی بود.<br />روش کار: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. از بین زوجین داوطلب ازدواج و مراجعه کننده به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی راد شهر اهواز، در نیمه دوم سال 1398 جهت مشاوره پیش از ازدواج، تعداد 52 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه آزمایش (26 نفر) و گواه (26 نفر) قرار گرفتند. زوجین در مرحله پیش آزمون به پرسشنامه های بلوغ عاطفی سینک و بهارگاوا (1984) و باورهای ارتباطی ایدلسون و اپستین (1981) پاسخ دادند. جلسات گروه درمانی برای گروه آزمایش به مدت 8 جلسه (دوره زمانی 2 ماهه) برگزار شد و مجددا در پایان جلسات پرسشنامه ها توسط گروه کنترل و آزمایش تکمیل شدند. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد.<br />یافته ها: نتایج نشان داد آموزش تحلیل رفتار متقابل بر ثبات عاطفی و باورهای ارتباطی غیر منطقی زوجین اثربخش بوده است (05/0p<).<br />نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود در مراکز مشاوره از آموزه های تحلیل رفتار متقابل ، برای مجهز ساختن زوجین به مهارت های ارتباطی مناسب و رضایت بخش استفاده شودhttps://www.brandafarin.org.ir/article_144499_5b27b9f5b8fecf56ff8c9a5bb6db92c7.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068322320220121Evaluation of neuropsychological therapeutic functions on improving the dimensions of personality and excitement of students in educationبررسی کارکردهای درمانی نوروسایکولوژیک بر بهبود ابعاد شخصیت وهیحان دانشحویان در اموزش144506FAمارال طلاکوبروانشناس000000346070752سام گشتاسبی اصلدانشجوی دکترا ی روان شناسی عمومی شهرکرد000000291718447مریم لوک زادهروانشناس،کارشناس ارشدشخصیت ازادالکترونیکی تهرانشکوفه ولی پورکارشناسی روان شناسی ازاد خمینی شهرJournal Article20220107In this research, a quasi-experimental method of pre-test-post-test research design with a control group was used. The statistical population of this study includes 30 students in Isfahan who were diagnosed with weakness in personality dimensions.<br />They were purposefully selected and randomly divided into two groups of 15 in the control and experimental groups. Pre-test and post-test data of both groups were analyzed using analysis of covariance and SPSS software. The results of multivariate analysis of covariance showed that in the post-test, the components of personality dimensions and academic excitement of students in neuropsychological group therapy subjects had a significant improvement compared to control group subjects. <br />.در این پژوهش از روش شبه آزمایشی از نوع طرح تحقیق پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعة آماری این پژوهش شامل 30 نفر از دانشجویان شهر اصفهان که مبتلا به ضعف در ابعاد شخصیتی تشخیص داده شدند، بهصورت هدفمند انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه 15 نفره در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. اطلاعات حاصل از پیشآزمون و پسآزمون هر دو گروه با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره نشان داد که در پسآزمون، مؤلفههای ابعاد شخصیت و هیجان تحصیلی دانشجویان در آزمودنیهای گروهدرمانی نوروسایکولوژیک نسبت به آزمودنیهای گروه گواه، بهبود معناداری داشته است.<br />.https://www.brandafarin.org.ir/article_144506_487265d61fb29a514490d6308fa3cd35.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068322320220121The relationship between self-compassion and perceived stress with self-care behaviors in improved coronary heart disease patientsرابطه ی خود دلسوزی واسترس ادراک شده با رفتارهای خود مراقبتی در بیماران بهبود یافته ی کرونایی144513FAمسعود زارع زادگانروانشناسJournal Article20220111Review:<br />Objective: The aim of this study was to determine the relationship between self-compassion and perceived stress with self-care behaviors in coronary artery disease patients.. The method of this study is descriptive-correlational and the statistical population of the study includes a number of improved coronary heart disease patients in September and October 2020 in Dezful General Hospital (Dr. Ganjavian) after referral or by emergency department with symptoms such as shortness of breath and difficulty breathing. And lung involvement, having fever, weakness and moderate lethargyWere severe, positive coronary and sent and hospitalized and 50 recovered coronary patients were selected by convenience sampling.Materials and Methods: Data collection tools included Cohen et al. (1983) Perceived Stress Questionnaire, Neff Self-Compassion Questionnaire (2003) and Self-Care Questionnaire. Data were analyzed using SPSS 22 using Pearson correlation test and stepwise regression. <br />Findings and Conclusion: The results showed that the correlation between self-compassion and self-care behaviors was positive and significant (r = 0.47) and the correlation between perceived stress and self-care behaviors was (r = - 0.36) negative and It was meaningful. Also, the results of stepwise regression analysis showed that only direct self-compassion can predict self-care behaviors (R2 = 0.22). Therefore, according to the research results, self-care behaviors in improved coronary patients are affected by their self-compassion and perceived stress.چکیده:<br />هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه بین خود دلسوزی و استرس ادراک شده با رفتارهای خود مراقبتی در بیماران بهبود یافته کرونایی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل تعدادی از بیماران بهبود یافته کرونایی در شهریور و مهر ماه 1399 که در بیمارستان بزرگ دزفول( دکتر گنجویان) بعد از مراجعه و یا توسط اورژانس با داشتن علایمی مانند تنگی نفس و اشکال در تنفس و درگیر شدن ریه، داشتن تب،ضعف و بی حالی متوسط تا شدید،کرونای مثبت بوده و اعزام و بستری شده بودند که تعداد 50 بیمار بهبود یافته کرونایی به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند.<br />مواد و روش: ابزار جمعآوری دادهها مشتمل بر پرسشنامه استرس ادراک شده کوهن و همکاران(1983)،خود دلسوزی نف(2003) و پرسشنامه خود مراقبتی بود. دادهها با استفاده از SPSS 22 و از طریق آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.<br />یافتهها و نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاکی از آن بود همبستگی بین خود دلسوزی و رفتارهای خود مراقبتی به میزان( 47/0r=) مثبت و معنادار و همبستگی بین استرس ادراک شده و رفتارهای خود مراقبتی به میزان(36/0r= -) منفی و معنادار بود. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد تنها خود دلسوزی بصورت مستقیم، توان پیشبینی رفتارهای خود مراقبتی را دارد (22/0=R2). بنابراین با توجه به نتایج پژوهش، رفتارهای خود مراقبتی در بیماران بهبود یافته کرونایی تحت تاثیر خود دلسوزی و استرس ادراکی شده آنها قرار داردhttps://www.brandafarin.org.ir/article_144513_91280ceb3b31f722ef79ef388440a8ee.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068322320220121Investigating the relationship between managers' social intelligence and the performance of small and medium manufacturing companies in Yazd using the BSC methodبررسی هوش اجتماعی مدیران در عملکرد سازمانی یا شرکتها144519FAمرتضی رنگ چیاندانش پذیر DBA مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تهرانسید محمد مهاجررییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم0000-0001-7415-7287Journal Article20220103سازمانهای موجود در هر جامعه با استفاده از منابع محدودی که در اختیار دارند، به گونه ای به رفع نیازهای فردی و گروهی افراد جامعه می پردازند و از آنجا که منابع تولید همواره با یک ویژگی یعنی کمیابی مواجه هستند، اغلب اصلی ترین هدف سازمانها استفاده بهینه از عوامل تولید و رسیدن به اثربخشی و عملکرد بالا است.این عوامل شامل زمین، سرمایه، نیروی انسانی، فناوری و مدیریت است.در این بین نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی سازمانهای و از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از کشورهای توسعه یافته از مدت ها قبل مهمترین و تنهاترین منبع رشد اقتصادی خود را نیروی انسانی قلمداد نموده اند که از طریق تخصص، مهارت، تجربه و خلاقیت خود سازمان را به سمت رسیدن به اهدافش پیش می برد و دستیابی سازمان به مزایایی رقابتی را تسهیل می نماید.از آنجایی که مدیران سازمانها از مهمترین منابع انسانی تاثیر گذار در فعالیت هر سازمان محسوب می شوند ، عملکرد آنها نهایتاً عملکرد دیگر نیروهای انسانی و همچنین عملکرد کل سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند.بنابراین بهبود بهره وری و عملکرد منابع انسانی همواره تلاش ارزشمندی بحساب خواهد آمد (هرسی، پال و کنث بلانچارد،1389).در این تحقیق به بررسی تاثیر هوش اجتماعی مدیران بر عملکرد سازمان در شرکتهای تولیدی کوچک و بزرگ یزد با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. در این فصل از تحقیق، شرح کلیات تحقیق شامل بیان مسئله، ضرورت انجام تحقیق، فرضیهها و اهداف تحقیق و همچنین روششناسی تحقیق ارائه گردیده است.در طی دو دهه اخیر هوش اجتماعی یکی از مهمترین مباحث علوم اجتماعی و علوم انسانی از جمله در حوزه مدیریتی و سازمانی مورد توجه قرار گرفته است و همواره کاربردها و تواناییهای آن در مقایسه با دیگر هوشها مورد بحث بوده است. ادوارد تورندایک، روانشناس دانشگاه کلمبیا و نخستین کسی که مفهوم هوش اجتماعی را طرح نمود، در مقاله ای که به سال 1920 در مجلة ماهانة هارپر به چاپ رساند، چنین نوشت: هوش اجتماعی به طور مکرر در مهد کودک ها، زمین بازی، سربازخانه ها، کارخانجات و سالن های حراج خودنمایی می کند، اما در شرایط رسمی و استاندارد آزمایشگاهی نمی توان آن را یافت. تورندایک اشاره می کند که هوش اجتماعی برای موفقیت در بسیاری از عرصه ها، بویژه رهبری، اهمیت حیاتی داردhttps://www.brandafarin.org.ir/article_144519_7b58352b7e107aefee019c65c04d0f4b.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068322320220121Sensitive Marketing ،Dimensions, components and its role on brand sustainabilityبازاریابی حسی ،ابعاد ، مولفه ها و نقش آن بر ماندگاری برند144557FAمرجان یزدان پوردانش پذیر DBA مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تهرانسید محمد مهاجررییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم0000-0001-7415-7287میرمهدی حسینیدانش پذیر DBA مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تهرانJournal Article20220115In the field of marketing today, research entitled "Study of the Five Senses in Egyptian Behavior" has created a new topic called sensory marketing.Prominent companies and brands try to establish two-way communication and interaction with the consumer and use new methods to attract and build customer trust.Meanwhile, sensory marketing is a new method and process that can lead to brand identity and durability by creating knowledge and understanding of customer needs and tastes while creating profitability.Sensory marketing is a new trend in marketing that its various forms have been considered by many marketing experts and thinkers in the last decade.The present study investigates sensory marketing and its dimensions and components,Finally, it offers solutions for customer engagement and brand imageامروزه در حوزه بازاریابی ، انجام تحقیقات با عنوان بررسی حواس پنج گانه در رفتار مصر کننده سرفصل جدیدی را با نام بازاریابی حسی ایجاد کرده ا ست. شرکت ها و برند های مطرح سعی درایجاد ارتباط دو طرفه و تعامل با مصرف کننده و به کارگیری روش های نوین جذب و ایجاد اعتماد درمشتری دارند.دراین میان بازاریابی حسی روشی نوین و فرآیندی است که می تواند با ایجاد شناخت و درک نیازها و سلیقه مشتری ضمن ایجاد سودآوری منجر به هویت بخشی و ماندگاری برند گردد.بازاریابی حسی، گرایشی نوین در بازاریابی است که شکل های مختلف آن در دهه اخیر مورد توجه بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان بازاریابی قرار گرفته است. پژوهش حاضر به بررسی بازاریابی حسی و ابعاد و مولفه های موثر بر آن پرداخته و درنهایت راهکارهای تعامل و جذب مشتری و تصویر سازی برند را ارائه می نمایداین پژوهش جزء مطالعات مروری بوده است و از روش کتابخانه ای استفاده شده است.https://www.brandafarin.org.ir/article_144557_b2430b191d2416d4b4e867cd31b2827d.pdf