دکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068332820220622The political economy of relationship bankingاقتصاد سیاسی در بانکداری رابطه ای152740FAدانیال سجودیدانش آموخته دکتری علوم سیاسیJournal Article20220629In the aftermath of the global financial crisis, banks need to reevaluate their position in light of profound changes in the economic, social, and political landscape. On the one hand, we emphasize the benefits of relationship banking, which establishes close contact with bank customers.<br />Through a long-term orientation, relationship banking aligns incentives and supports the long-term needs of bank customers, leading to reduced inequality and greater firm innovation.<br />On the other hand, the interaction between politics and relationship banking can have dark sides. First, with new borders arising and competition in banking affected, relationship banking might be particularly prone to political interference. Second, a shock to the relationship bank can be transmitted to its borrowers. We analyze how relationship banking can overcome its drawbacks.به دلیل بحران مالی جهانی ، بانک ها با توجه به تغییرات عمیق در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ، نیاز به بازبینی وضعیت خود دارند. از یک طرف ، ما بر مزایای بانکداری رابطه ای تأکید می کنیم ، که ارتباط نزدیک با مشتریان بانکی برقرار می کند. بانکداری رابطه ای از طریق یک جهت گیری بلند مدت ، باعث ایجاد انگیزه می شود و از نیازهای بلند مدت مشتریان بانک پشتیبانی می کند و منجر به کاهش نابرابری و نوآوری بیشتر شرکت می شود. از طرف دیگر ، رابطه متقابل بین سیاست و بانکداری رابطه ای می تواند جنبه های تاریک داشته باشد. اول ، با ایجاد مرزهای جدید و رقابت در بانکداری ، ممکن است بانکداری رابطه ای مستعد مداخلات سیاسی باشد. دوم ، شوک به بانکداری رابطه ای می تواند به وام گیرندگان منتقل شود. ما بررسی می کنیم که چگونه بانکداری رابطه ای می تواند بر مشکلات خود غلبه کند.https://www.brandafarin.org.ir/article_152740_055a99152f089cf9cc8bda06769263ba.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068332820220622Investigation of Attention Deficit Hyperactivity Disorderبررسی اختلال بیش فعالی و نقص توجه152744FAمهناز گرجی زاده اردشیریروانشناس و مدرس سخنوری000000187407628Journal Article20220612<br />Hyperactivity Disorder has been described as a pattern of impulsivity and inattention that often begins before the age of seven. The present study was conducted to investigate Attention Deficit Hyperactivity Disorder. This research is of descriptive-analytical type which has been prepared by the method of library studies.Data collection tools in this study were scientific research articles, psychology books and reference websites such as Silivika and Irandac. According to the study, it can be said that attention deficit / hyperactivity disorder is one of the most common behavioral disorders in children and with Symptoms include levels of behaviorsImpulsivity, attention deficit and underdeveloped hyperactivity are characterized. Most children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder have at least some normal intelligence and a large number of them are gifted.<br />Researchers often use teacher reports to diagnose the disorder. Because most parents and educators, due to unfamiliarity with the root of behavioral problems and emotional, behavioral and educational needs of these children, usually face many problems in their interaction and education. <br /><br />اختلال بیش فعالی به عنوان یک الگوی تکانشگری و بی توجهی توصیف شده است که غالبا قبل از ۷ سالگی شروع می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اختلال بیش فعالی- نقص توجه تهیه گردید. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بوده که با روش مطالعات کتابخانه تهیه گردیده است. ابزارهای گرداوری اطلاعات در این پژوهش مقالات علمی پژوهشی، کتب روانشناسی و پایگاه های اینترنتی مرجع مثل سیلیویکا و ایرانداک بود.با توجه به مطالعه انجام شده می توان گفت: اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از بیشترین اختلالات رفتاری شایع در کودکان است و با مجموعه ای از نشانه ها، شامل سطوحی از رفتارهای تکانشی، کمبود توجه و بیش فعالی رشد نیافته مشخص می شود. بیشتر کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی حداقل از هوش طبیعی برخوردارند و شمار زیادی از آنها تیزهوش هستند. پژوهشگران معمولا در تشخیص این اختلال از گزارش های معلمان استفاده می کنند. چرا که اکثر اولیا و مربیان به دلیل آشنا نبودن با ریشه ی مشکلات رفتاری و نیاز های عاطفی، رفتاری و اموزشی این کودکان معمولا در تعامل و آموزش آنها با مشکلات متعددی روبرو می شوند.<br /><br />https://www.brandafarin.org.ir/article_152744_c2b500dc2ec6d8b4ba44977dd6b90698.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068332820220622A review of reading and writing disorders in childrenمروری بر اختلال های خواندن و نوشتن در کودکان152749FAمهناز گرجی زاده اردشیریروانشناس و مدرس سخنوری000000187407628Journal Article20220612<br />Today, some students in the early years have reading difficulties (difficulty in recognizing words fluently and accurately, poor decoding and poor spelling ability) and writing difficulties, in other words, difficulty in the physical act of writing and the quality of written expression.The aim of this study was to investigate reading and writing disorders in children. This research is of descriptive-analytical type which has been prepared by the method of library studies. The data collection tools in this study were scientific research articles, psychology books and reference websites such as Silivika and Irandak. Inability to spell correctly and also difficultAccompanied in decoding words.Also, writing disorder includes components such as spelling and spelling, handwriting and composition, the most common component of which is writing disorder, inadequacy in spelling or spelling. Therefore, the majority of students with learning to read and write disorders are academically behind their peers, and academic failure is usually evident in these students. Therefore, with a correct and accurate knowledge of the learning disability of writing and reading, it is possible to prevent the occurrence of academic problems in these students with a series of appropriate and timely measures.<br />امروزه بعضی دانش آموزان در سال های ابتدایی با اختلال خواندن (مشکل در شناسایی روان و دقیق کلمات، رمزگشایی ضعیف و توانایی ضعیف هجی کردن) و اختلال نوشتن به عبارت دیگر مشکل در عمل فیزیکی نوشتن و هم کیفیت بیان نوشتاری همراه هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی اختلال های خواندن و نوشتن در کودکان ارائه گردید. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بوده که با روش مطالعات کتابخانه تهیه گردیده است. ابزارهای گرداوری اطلاعات در این پژوهش مقالات علمی پژوهشی، کتب روانشناسی و پایگاه های اینترنتی مرجع مثل سیلیویکا، ایرانداک بود.با توجه به مطالعه انجام شده می توان گفت: اختلال در خواندن با دشواریهایی در زمینهی بازشناسی و بازیابی صحیح و روان واژگان، عدم توانایی هجی کردن به گونهی درست و همچنین مشکل در رمزگشایی کلمات همراه است. همچنین اختلال نوشتن شامل مؤلفه هایی از جمله املا و هجی کردن، دستخط و انشا است که شایع ترین مؤلفه اختلال بیان نوشتارى، نارسایى در هجی کردن یا املا است. بنابراین بخش عمده ای از دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری نوشتن و خواندن از نظر تحصیلی عقب تر از هم سن و سال های خود می باشند و معمولا افت تحصیلی در این دانش آموزان مشهود می باشد . از این رو با شناخت درست و دقیق از اختلال یادگیری نوشتن و خواندن می توان با یک سری اقدام های مناسب و به موقع از بروز مشکلات تحصیلی در این دانش آموزان جلوگیری نمود .https://www.brandafarin.org.ir/article_152749_a65a1b3bba7a9025a7fd909aed9f538a.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068332820220622Comparison of caregiving pressure, psychological adjustment and quality of life in mothers of children with cerebral palsy and mothers of normal childrenمقایسه فشار مراقبتی، سازگاری روانشناختی و کیفیت زندگی در مادران کودکان دارای فلج مغزی و مادران کودکان عادی153094FAمریم عیاردولابیروانشناس0000000307583854Journal Article20220704The purpose of this study was to compare the level of care pressure, psychological adjustment and quality of life of mothers of cerebral palsy with normal mothers. In order to achieve this goal, the causal-comparative method was used. The research population consisted of two groups of people. The first group of mothers of children with cerebral palsy were rehabilitated at Noist Asr and Omid Asr Rehabilitation Centers in Tehran. 50 of them were studied by available sampling method and the second group included mothers of normal children in the faith school in Tehran, among whom 50 were available through available sampling. In order to collect the data, three researcher-made questionnaires (Novak and Dostan's Health Care Inventory 1989; World Health Organization Quality of Life Questionnaire (1996) and Andrew Ray's 1989 Psychological Adjustment Questionnaire) were used. To analyze the data, multivariate analysis of variance was used. Findings of this study showed that there is a significant difference between care pressure, psychological adjustment and quality of life of mothers of cerebral palsy and mothers of normal children. Finally, various research and applied suggestions were presented. <br />Keywords: Cerebral Palsy, Quality of Life, Psychological Adjustment, Care Pressure<br />هدف این پژوهش، مقایسه میزان فشار مراقبتی، سازگاری روانشناختی و کیفیت زندگی مادران کودکان فلج مغزی با مادران عادی بود. روش پژوهش، علی- مقایسهای بود. جامعه پژوهش شامل دو گروه از افراد بود؛ گروه اول مادران کودکان فلج مغزی در مراکز توانبخشی نوید عصر و امید عصر در تهران بود و گروه دوم نیز مادران کودکان عادی در مدرسه ایمان در شهر تهران بودند که از هر گروه 50 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه فشار مراقبتی نواک و گست 1989؛ پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت، 1996 و پرسشنامه سازگاری روانشناختی آندر ری، 1989 استفاده شد. به منظور تحلیل داده های پژوهش نیز از آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که بین فشار مراقبتی، سازگاری روانشناختی و کیفیت زندگی مادران کودکان فلج مغزی متغییر بالاتری نسبت به مادران کودکان عادی وجود دارد.<br />کلمات کلیدی: فلج مغزی، کیفیت زندگی، سازگاری روانشناختی، فشار مراقبتیhttps://www.brandafarin.org.ir/article_153094_182c6633e65b0675ae6a1c43c64ea786.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068332820220622Analyzing the understanding of the lived experiences of fathers of children with cerebral palsy: a phenomenological study on the experiences and feelings of the fathers of these childrenواکاوی درک تجربه های زیسته پدرانِ فرزندان مبتلا به فلج مغزی: مطالعه ای پدیدارشناسانه بر تجربه ها و احساسات پدران این کودکان153267FAمریم عیاردولابیروانشناس0000000307583854Journal Article20220706<br />The aim of the current research was to understand the lived experiences of fathers with cerebral palsy in rehabilitation centers of Tehran province. In order to achieve this goal, qualitative approach and phenomenological study were used.. In this way, 8 fathers who had children with cerebral palsy were selected as available sampling and in-depth interviews were conducted with them. The basis of this choice was based on the theoretical saturation of the data. The theme analysis method was also used to analyze the research data. The findings obtained from this research showed that the understanding of the fathers of children with cerebral palsy is based on the breadwinner view of the father of the family in a traditional family, whereby fathers are responsible for providing for their living expenses and especially for providing for the treatment and maintenance of their children. They know cerebral palsy. In this regard, they try to behave rationally or rely on their physiological abilities to take the burden off the shoulders of the mother of the family.<br />هدف از پژوهش حاضر درک تجربه های زیسته پدران مبتلا به فلج مغزی در مراکز توانبخشی استان تهران بود. به منظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و مطالعه پدیدارشناسی استفاده شد. به این ترتیب، 8 نفر از پدرانی که فرزندان فلج مغزی داشتند به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و مصاحبه های ژرفی با آن ها به عمل آمد. مبنای این انتخاب بر اساس اشباع نظری داده ها بود. برای تحلیل داده های پژوهش نیز از روش تحلیل تم استفاده شد. یافته های به دست آمده از این پژوهش نشان داد که درک پدران فرزندان فلج مغزی مبتنی بر نگاه نان آوری پدر خانواده در یک خانواده سنتی است که به موجب آن پدران خود را مسئول تامین مخارج زندگی و به ویژه تامین هزینه های درمان و نگه داری فرزندان فلج مغزی می دانند. در همین راستا، تلاش می کنند تا رفتاری منطقی پیشه کرده و یا تکیه بر توانایی های فیزیولوژیک خود باری از دوش مادر خانواده بردارندhttps://www.brandafarin.org.ir/article_153267_2d44861ec486d5333aa622f86b5c3f69.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068332820220622Investigating attention deficit/hyperactivity disorderبررسی اختلال بیش فعالی /نقض توجه153268FAسمانه برکتین فرروان شناس0000-0002-5795-6578Journal Article20220705<br />Attention-deficit/hyperactivity disorder is a behavioral-developmental disability and it means that the affected person has trouble focusing his attention. This difficulty in concentration can have different effects in different situations.. Its most common type manifests itself in the form of difficulty in concentrating, difficulty in controlling sudden behaviors and being overly active. Its less common type is that the affected person has trouble concentrating, but does not make unexpected movements. This research is descriptive-analytical and prepared with the method of library studies. The tools for collecting information in this research were scientific research articles, psychology books and reference websites such as Silivika and Irandak. According to the study, it can be said:Attention Deficit/Hyperactivity Disorder is one of the most common behavioral disorders in children and is characterized by a set of symptoms, including levels of impulsive behaviors, lack of attention and underdeveloped hyperactivity. less effective therapeutic intervention such as drug therapy as well as psychological interventions such as cognitive and behavioral therapy that currently exist for attention deficit hyperactivity disorder; These interventions target the central symptoms of this disorder. Play therapy is also one of the new methods for hyperactivity disorder in children.<br />اختلال کم توجهی- بیش فعالی یک کم توانی و اختلال رفتاری – رشدی است و به این معناست که فرد مبتلا برای متمرکز کردن توجه خود دچار مشکل است. این دشواری در تمرکز میتواند در شرایط گوناگون جلوههای گوناگون داشته باشد. عادیترین نوع آن به شکل دشواری در تمرکز، دشواری در کنترل رفتارهای ناگهانی و بیش از حد فعال بودن جلوهگر میشود. نوع کمتر عادی آن این است که فرد مبتلا دچار مشکل تمرکز پیدا کردن است اما حرکات پیشبینی نشده انجام نمیدهد .این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که با روش مطالعات کتابخانه تهیه گردیده است. ابزارهای گردآوری اطلاعات در این پژوهش مقالات علمی پژوهشی، کتب روانشناسی و پایگاه های اینترنتی مرجع مثل سیلیویکا و ایرانداک بود. با توجه به مطالعه انجام شده می توان گفت: اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از بیشترین اختلالات رفتاری شایع در کودکان است و با مجموعهای از نشانه ها، شامل سطوحی از رفتارهای تکانشی، کمبود توجه و بیش فعالی رشد نیافته مشخص میشود. مداخله درمانی کمتر مؤثری همچون درمان دارویی و همچنین مداخلات روانشناختی چون درمان شناختی و رفتاری که هم اکنون برای اختلال نقص توجه- بیش فعالی وجود دارد؛ این مداخلات نشانه های مرکزی این اختلال را هدف قرار داده اند. بازی درمانی نیز یکی از شیوه های نوین برای اختلال بیش فعالی در کودکان است .https://www.brandafarin.org.ir/article_153268_d4eb1e66a4ebb2932598eb2412071261.pdf