دکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068343820230421Opportunities and challenges of digitization of SME companiesفرصت ها و چالش های دیجیتالی سازی شرکت های SME171339FAمحمدباقر سخیدانش آموخته Post DBA موسسه آموزش عالی ترجمان علومJournal Article20230515Small and Medium-sized Enterprises (SME’s) are prevalent in the South African Industry and have been globally recognized for their contributions to economic development, job creation, poverty alleviation, and innovation. Although SME’s are aware and can benefit significantly from digital systems, the time, skills, and finances required to develop SME-specific systems are prohibitive. This is because the ability to define sensor to enterprise systems demands for SME’s is dependent on specific needs. The current solutions that are offered to SME’s are stand-alone and not integrated. This research provides insights into the engagement and development of a demand-driven SME ecosystem. The research provides insights into the digital system priorities of some 200 South African SME’s. Based on the analysis of the survey conducted, the researchers designed and developed the initial four systems for SME’s out of the 10 identified. This paper covers the data gathering, design, and delivery phase of the 4 functions.شرکت های کوچک و متوسط در صنعت افریقای جنوبی فراگیر و شایع هستند و در جهان به عنوان عضوی سهیم در توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، فقرزدایی و نوآوری شناخته شده اند. اگرچه شرکت های کوچک و متوسط آگاه هستند که می توانند به طور قابل توجهی از سیستم های دیجیتال سود ببرند، اما زمان، مهارت ها و منابع مالی موردنیاز برای توسعه سیستم های خاص برای شرکت های کوچک و متوسط، مانع این کار می شود. این موضوع به این دلیل است که توانایی تعریف حسگر برای تقاضاهای سیستم های سازمانی برای شرکت های کوچک و متوسط، به نیازهای خاصی وابسته است. راه حل های کنونی که به شرکت های کوچک و متوسط پیشنهاد می شوند، مستقل بوده و یکپارچه نیستند. این پژوهش بینش هایی را درباره مشارکت و توسعه برای اکوسیستم شرکت های کوچک و متوسط مبتنی بر تقاضا ارائه می دهد. این تحقیق درباره اولویت های سیستم دیجیتال حدوداً 200 شرکت کوچک و متوسط افریقای جنوبی، بینش هایی را ارائه می دهد. براساس تحلیل های بررسی انجام شده، پژوهشگران چهار سیستم اولیه از 10 سیستم شناسایی شده را طراحی کرده و توسعه دادند. این مقاله، فازهای گردآوری داده ها، طراحی و تحویل چهار عملکرد را پوشش می دهد.https://www.brandafarin.org.ir/article_171339_140fcd541635a3758cf96a4b71de1228.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068343820230421The role of artificial intelligence in marketing activitiesنقش هوش مصنوعی در فعالیت های بازاریابی171385FAعلی پارسادانش آموخته Post DBA موسسه آموزش عالی ترجمان علومJournal Article20230516Anecdotal evidence suggests that artificial intelligence (AI) technologies are highly effective in digital marketing and rapidly growing in popularity in the context of business-to-business (B2B) marketing. Yet empirical research on AI-powered B2B marketing, and particularly on the socio-technical aspects of its use, is sparse. This study uses Activity Theory (AT) as a theoretical lens to examine AI-powered B2B marketing as a collective activity system, and to illuminate the contradictions that emerge when adopting and implementing AI into traditional B2B marketing practices. AT is appropriate in the context of this study, as it shows how contradictions act as a motor for change and lead to transformational changes, rather than viewing tensions as a threat to prematurely abandon the adoption and implementation of AI in B2B marketing. Based on eighteen interviews with industry and academic experts, the study identifies contradictions with which marketing researchers and practitioners must contend. We show that these contradictions can be culturally or politically challenging to confront, and even when resolved, can have both intended and unintended consequences.شواهد داستان گونه نشان می دهند که تکنولوژی های هوش مصنوعی (AI) نقش موثری در بازاریابی دیجیتال دارند و محبوبیت آنها در بازاریابی کسب کار به کسب وکار (بنگاه به بنگاه) (B2B) به سرعت در حال افزایش است؛ اما تحقیقات تجربی زیادی در مورد بازاریابی B2B مبتنی بر هوش مصنوعی بهویژه جنبههای اجتماعی تکنیکی استفاده از آن انجام نشده است. این مطالعه از نظریه فعالیت (AT) به عنوان یک لنز نظری استفاده می کند تا بازاریابی B2B مبتنی بر هوش مصنوعی را به عنوان یک سیستم فعالیت جمعی بررسی کند و همچنین تضادها در طول پذیرش و پیادهسازی هوش مصنوعی در بازاریابی سنتی B2B را نشان دهد. نظریه فعالیت متناسب با چارچوب این مطالعه است، زیرا نشان میدهد که چگونه تضادها بهعنوان محرک تغییر عمل میکنند و به جای اینکه تنشها را تهدیدی برای حذف زودهنگام انتخاب و اجرای هوش مصنوعی در بازاریابی B2B بدانند، تغییرات تحول گرا را بوجود می آورد. بر اساس هجده مصاحبه با کارشناسان صنعت و دانشگاه، این مطالعه تضادهایی را مشخص می کند که محققان و متخصصان بازاریابی باید با آنها مقابله کنند. نشان می دهیم که مواجهه با این تضادها از نظر فرهنگی یا سیاسی چالشبرانگیز است و حتی زمانی که حل شود، میتواند پیامدهای مطلوب ونامطلوب داشته باشد.https://www.brandafarin.org.ir/article_171385_279122a9b057598ab85a3103ac69c918.pdfدکتر سید محمد مهاجرماهنامه علمی-تخصصی برند آفرین2717-068343820230421Tourism, economic growth, human development and innovative economiesگردشگری ، رشد اقتصادی ، توسعه انسانی و اقتصادهای نوآور171388FAمحمدباقر سخیدانش آموخته Post DBA موسسه آموزش عالی ترجمان علومJournal Article20230516This study examines the relationship between tourism specialization economic growth, and human development in a transition economy. It proffers a conceptual link between tourism specialization and human development through a division of labor framework. Dynamic comparative advantage, Sen’s capability approach, and the translog production function characterize the conceptual relationship. The Limited Information Maximum Likelihood (LIML) estimates this relationship’s nature in the case of Poland. Tourism specialization has a shortterm effect on economic growth and a negative and indirect link to human development. Economic growth seems the channel that supports human development expansion, indicating short- and long-term significant, positive effects. Human capital reveals a U- shape pattern in its relationship with economic growth and human development. The study’s implications are two testable propositions and two policy options suggesting tourism specialization’s potential impact on private and public incomes, which are relevant developmental channels in transition economies.این مطالعه رابطه بین رشد اقتصادی، تخصصی سازی گردشگری و توسعه انسانی را در اقتصادهای در حال گذار بررسی می کند. همچنین این مطالعه یک رابطه مفهومی بین تخصص سازی گردشگری و توسعه انسانی را از طریق دسته بندی چارچوب کار ، پیشنهاد می کند. مزیت نسبی پویا ، رویکرد ظرفیت Sen و تابع تولید تراس لاگ این رابطه مفهومی را توصیف می کنند. حداکثر درست نمایی اطلاعات محدود شده (LIML) ماهیت این رابطه را در مورد لهستان برآورد می کند. تخصص سازی گردشگری تأثیر کوتاه مدت بر رشد اقتصادی و رابطه منفی و غیرمستقیم با توسعه انسانی دارد. به نظر می رسد رشد اقتصادی کانالی است که از گسترش توسعه انسانی حمایت می کند ، که نشان دهنده تأثیرات معنادار و مثبت کوتاه مدت و بلند مدت است. سرمایه انسانی الگوی U شکل را در رابطه با رشد اقتصادی و توسعه انسانی نشان می دهد. پیامدهای این تحقیق دو فرضیه قابل بررسی و دو گزینه سیاستی است که تأثیر بالقوه تخصصی سازی گردشگری را بر درآمد خصوصی و عمومی نشان می دهد ، که کانال های توسعه ای مربوطه در اقتصادهای در حال گذار هستند.https://www.brandafarin.org.ir/article_171388_6ea1a4759cf2180c0c1ec2d09fcd3863.pdf