نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

رییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم

چکیده

پلتفرم‌های دیجیتالی که محصولات و خدمات را تجمیع می‌کنند، مانند گوگل شاپینگ یا آمازون، به عنوان واسطه‌های قدرتمند برای محصولات یا خدمات برند ظاهر شده‌اند و برندهای سنتی محصولات را که عمدتاً دسترسی مستقیم به مصرف‌کنندگان را از دست داده‌اند، به چالش می‌کشند. در این راستا، چندین برند با سابقه طولانی پلتفرم های خود را برای از سرگیری کنترل و تقویت وفاداری مصرف کننده ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، برندهای ورزشی مانند نایک، آدیداس یا آسیکس پلتفرم‌های پیگیری و آموزشی راه‌اندازی کردند که امکان تعامل مداوم و همه‌جانبه بین شرکت کنندگان را فراتر از خرید محصول فراهم می کند. محققان، این پلتفرم های نوظهور را که برندهای آن در تلاش برای بهره برداری هستند، تجزیه و تحلیل می کنند و راهنمایی برای برندهایی ارائه می دهند که هدفشان پلتفرم سازی برای کسب و کارشان است. این راهنما شامل مفهوم‌سازی پلتفرم‌های دیجیتال به‌عنوان مکان‌های جمع‌سپاری مصرف‌کننده (یعنی مصرف‌کنندگان از شرکت‌کنندگان پلتفرم مانند برند، سایر مصرف‌کنندگان یا کسب‌وکارهای شخص ثالث ارزش کسب می کنند) و ارسال جمعی (یعنی مشتریانی که برای شرکت‌کنندگان پلتفرم ارزش ارائه می‌کنند) محصولات ،خدمات و محتوا همراه با چارچوبی کاملاً تعریف شده که برندها می توانند برای تجمیع انواع مختلف پلتفرم های شاخص استفاده کنند، می باشد. نویسندگان با ارزیابی پیامدهای جمع‌سپاری و ارسال جمعی برای روابط مصرف‌کننده-پلتفرم، یک گونه‌شناسی از حالت‌های رابطه شبیه نمونه های اولیه را استخراج کرده و مجموعه‌ای از پیشنهادات را برای کمک به برندهای محصول آفلاین توسعه می‌دهند تا از طریق پلتفرم‌سازی رشد کنند.

کلیدواژه‌ها