نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

رییس موسسه آموزش عالی ترجمان علوم

چکیده

توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) سند مالکیت رسانه‌های دیجیتالی هستند که بر روی یک بستر بلاک چین ذخیره می‌شوند. بر اساس چرخه گارتنر 2021 برای فناوری های کلیدی، NFT ها ممکن است به طور چشمگیری عملکردهای بازاریابی را متحول کنند. بنابراین، مدیران بازاریابی که مایل به پذیرش NFT هستند، باید در مورد مفاهیم بازاریابی آن اطلاعاتی داشته باشند. این مقاله به طور کلی NFT ها را توضیح می دهد و مفاهیم بازاریابی آن را با استفاده از سلسله مراتب اصلاح شده AIDA مورد بحث قرار می دهد. این مفاهیم می‌توانند به مدیران بازاریابی و مدیران اجرایی دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه متقاعد کردن مصرف‌کنندگان برای خرید NFT به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها مانند کمیابی ، غیرقابل معاوضه بودن، اصالت ، اثبات مالکیت، حق امتیاز و زیرساخت توزیع مستقیم ، ارائه دهند.

کلیدواژه‌ها