بازاریابی سبز، استراتژی ها و عناصر آمیخته بازاریابی

مهدی موثق خانیکی؛ امید جهانیان؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 25 ، فروردین 1401

چکیده
  در طول دهه‌های گذشته، پایداری زیست‌محیطی در راس برنامه‌های سیاسی بین‌المللی قرار گرفته و به عنوان محرک اصلی نوآوری شناخته شده است. در نتیجه، تعداد شرکت‌هایی که محصولات سبز را توسعه می‌دهند به سرعت در حال رشد بوده و مصرف‌کنندگان علاقه فزاینده‌ای به این محصولات نشان داده‌اند. بنابراین، شناخت ویژگی های اصلی محصولات سبز، شناسایی ...  بیشتر

مکانیسم تاثیر شبکه جهانی اینترنت بر رشد اقتصادی کارآفرینی

محمدصادق صدقی شهرکی

دوره 3، شماره 25 ، فروردین 1401

چکیده
  نوآوری و کارآفرینی عوامل تعیین کننده مهمی برای رشد اقتصادی هستند و اینترنت نقش اساسی در فعالیت های کارآفرینی ایفا می کند. این مقاله تأثیر اینترنت بر کارآفرینی و مکانیسم این تاثیر را با استفاده از مجموعه داده‌های پانل مطالعات خانواده چین (CFPS) در سال‌های 2014 و 2016 مورد بررسی قرار می‌دهد. یافته‌های تجربی ما نشان می‌دهد که اینترنت تأثیر ...  بیشتر

مزایا، معایب مشارکت مشتری در استارتاپ ها برای خروج از چارچوبی که باید تسهیل شود

محمدرضا صادقیان

دوره 3، شماره 25 ، فروردین 1401

چکیده
  قبل از هرگونه تلاش جدی برای تولید محصولات یا خدمات جدید ، به کارآفرینان نوپا بارها توصیه می شود که "از خانه (محل کار) خارج شوند" و با مشتریان مشورت کنند تا نیاز ها و خواسته های مشتریان بالقوه ی خود را شناسایی کنند. علیرغم ماهیت شهودی، این توصیه ها فاقد مبانی نظری و تجربی است. به همین دلیل ، به نظر می رسد محبوبیت جهانی جنبش هایی که این روش ...  بیشتر

استراتژی های مدیریت ریسک سازمان های بین المللی در اقتصادهای نوظهور

احمد اصلاوی

دوره 3، شماره 25 ، فروردین 1401

چکیده
  در اقتصادهای نوظهور که محیط سازمانی ضعیف است ، سطح ریسک در مواجهه با سازمان های چند ملیتی (MNEها) بالا باقی مانده است. ادبیات موجود چارچوب ریسک های پیش روی MNEها را تشخیص می دهند ، اما تنها مطالعات اندکی نحوه ی شناسایی و کاهش این ریسک ها توسط شرکت ها را بررسی کرده اند. این مطالعه به بررسی استراتژی های مدیریت ریسک تجاری MNE های فعال در ویتنام ...  بیشتر