اختلال دو قطبی به طور کلاسیک با دوره های افسردگی و مانیا یا هیپومانیا مشخص می شود. در دهه اخیر مفاهیم تازه ای از این اختلال دوباره مطرح شده و در مجموع طیف دو قطبی نامیده می شود. در دیدگاه های نوین، وجود دوره های مانیا برای تشخیص اختلال دو قطبی ضروری نیست و این بیماران اشکال مختلفی از نوسان غیر طبیعی خلق را نشان می دهند. یکی از مشکلات در ...
بیشتر
اختلال دو قطبی به طور کلاسیک با دوره های افسردگی و مانیا یا هیپومانیا مشخص می شود. در دهه اخیر مفاهیم تازه ای از این اختلال دوباره مطرح شده و در مجموع طیف دو قطبی نامیده می شود. در دیدگاه های نوین، وجود دوره های مانیا برای تشخیص اختلال دو قطبی ضروری نیست و این بیماران اشکال مختلفی از نوسان غیر طبیعی خلق را نشان می دهند. یکی از مشکلات در تشخیص طیف اختلال های دو قطبی این است که بیماران بیشتر زمان بیماری را در وضعیت افسردگی سپری می کنند. از این رو تشخیص درست نیاز به گرفتن تاریخچه دقیق از بیمار دارد.هدف این پژوهش بررسی اهمیت و مسائل بالینی در اختلالات دو قطبی افراد بوده است؛ به منظور گردآوری دادههای لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیشبرداری شد و اطلاعات حاصل با شیوههای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، توصیف مختصر اهمیت و مسائل بالینی در اختلالات دو قطبی افراد ، را بصورت مفهومی در این زمینه را مرور کرده است. سپس مفهوم درمان و اختلالات روانی و دو قطبی، را بهعنوان شاخهای از دانش بشری را مورد بررسی عمیق قرار داده است و سپس عواملی نظیر اختلالات روانی و دو قطبی به عنوان تبیین های احتمالی نتایج مورد بحث قرار گرفته و در پایان محدودیت ها و پبشنهادات نیز ارائه شده اند.
زمینه: اختلال وسواس فکری- عملی یکی از اختلال های شایع روان شناختی است که در نوجوانان شیوع نسبتا بالایی دارد. این اختلال هزینه های اجتماعی و اقتصادی بسیاری را برای افراد مبتلا و جامعه ایجاد می کند و بر کارکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی این نوجوانان تاثیر می گذارد. هدف تحقیق؛ بررسی و درمان اختلال وسواس فکری و عملی در نوجوانان، بود. روش ...
بیشتر
زمینه: اختلال وسواس فکری- عملی یکی از اختلال های شایع روان شناختی است که در نوجوانان شیوع نسبتا بالایی دارد. این اختلال هزینه های اجتماعی و اقتصادی بسیاری را برای افراد مبتلا و جامعه ایجاد می کند و بر کارکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی این نوجوانان تاثیر می گذارد. هدف تحقیق؛ بررسی و درمان اختلال وسواس فکری و عملی در نوجوانان، بود. روش تحقیق کمی و از نوع کتابخانه ای بود؛ (مقاله های اختلال وسواس فکری-عملی در نوجوانان در پایگاه های اطلاعاتی با استفاده از واژه های کلیدی وسواس، وسواس فکری، وسواس عملی و واژه های مرتبط، جستجو و منابع لازم برای پژوهش جمع آوری شد) نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که اختلال وسواس فکری- عملی به علت عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی بر عملکرد تحصیلی و اجتماعی این نوجوانان تاثیر می گذارد؛ بنابراین تشخیص و مداخله بهنگام می تواند عملکرد اجتماعی، هیجانی و تحصیلی این دانش آموزان را افزایش دهد.