نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
دانش آموخته DBA موسسه آموزش عالی ترجمان علوم
چکیده
این مطالعه به بررسی تأثیر دیجیتالی سازی در سطح شرکت بر عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) میپردازد. با استفاده از نمونهای از شرکتهای پذیرفته شده در بورسA-share چین از سال 2010 تا 2020 و از طریق یک رویکرد داده کاوی متنی، متوجه میشویم که دیجیتالیسازی با عملکرد CSR بر اساس آزمایشهای متعدد که نشان میدهند این رابطه علی است، ارتباط مثبت دارد. این مطالعه همچنین نشان میدهد که دیجیتالیسازی در سطح شرکت، CSR را با بهبود ورودیها و خروجیهای نوآوری، تحریک نوآوری و بهبود ظرفیت نوآوری ارتقا میدهد. این یافتهها برای شرکتهایی با محدودیتهای تامین مالی کمتر، اندازههای بزرگتر و نرخ بالاتر بازیابی نقدی داراییها، برجستهتر است.
کلیدواژهها
موضوعات