روانشناسی
کوچ بودن چگونه است؟ (کوچینگ)

الهام پورعزیز

دوره 4، شماره 47 ، بهمن 1402

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی کوچ بودن چگونه است؟ (کوچینگ) صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است؛ به منظور گردآوری داده‌های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش‌برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه‌های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، توصیف مختصر سوابق و تاریخچه ی کوچینگ و مهارت یا علم ...  بیشتر

روانشناسی
شگفت انگیز ترین مسیرخوشبختی با دانش کوچینگ

فریبا امیری

دوره 4، شماره 47 ، بهمن 1402

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی شگفت انگیز ترین مسیرخوشبختی با دانش کوچینگ صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است؛ به منظور گردآوری داده‌های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش‌برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه‌های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، توصیف مختصر سوابق و تاریخچه ی کوچینگ ...  بیشتر

بررسی رابطه ی کوچینگ، توسعه فردی و مدیریت کسب و کار

عبدالحسین ابراهیمی خبیر؛ نرگس ابراهیمی خبیر

دوره 4، شماره 40 ، تیر 1402

چکیده
  کوچینگ، مدیریت کسب‌وکار نقش مهمی در یک سازمان ایفا می‌کند و نبود آن می‌تواند به موفقیت و پیشرفت یک سازمان ضربه بزند. مدیریت کسب‌وکار فقط به یک نقش بسنده نمی‌کند و می‌تواند در بخش‌های مختلفی ایفای نقش کند. هدف بررسی رابطه ی کوچینگ، توسعه فردی و مدیریت کسب و کار؛ بود. این تحقیق بصورت مطالعه ی کتابخانه ای، روش تحلیلی/ توصیفی صورت گرفت. ...  بیشتر

بررسی ارتباط بین میزان سطح خود شکوفایی افراد در هرم عصبی –منطقی دیلتز با مبداء احساس های وجودی انسان (Core)و کاربرد آن در کوچینگ

طیبه نسرین دوست

دوره 3، شماره 32 ، آبان 1401

چکیده
  در نیمه دهه 70 میلادی ، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که درک هر انسانی از مسایل، منحصر به همان فرد است و این تفاوت ها در درک انسانی از کانال های ترجیحی افراد نشات می گیرد. پس از الحاق و کامل شدن نظرات در این خصوص ، علم موسوم به ان. ال.پی(N.L.P) ، که ترکیبی از سه کلمه عصب Neuro) )، زبان (Linguistic) و برنامه ریزی (Programming) است شکل گرفت . سطوح مختلف عصبی – ...  بیشتر