دوره 5 (1403)
دوره 4 (1402)
دوره 3 (1401)
دوره 2 (1400)
موضوعات = مدیریت
تعداد مقالات: 34
رهبری معاصر و سیر تحول نظریه های مربوطه و آنالیز روندهای جدید پژوهشی
دوره 4، شماره 42 ، شهریور 1402
چکیده
این مطالعه به بررسی وضعیت تحقیقات مرتبط با رهبری معاصر در دهه گذشته می پردازد. با استفاده از دادههای استنادی SSCI از یگ مجله معتبر رهبری (فصلنامه رهبری) که شامل 696 مقاله و 63407 مرجع استناد شده می باشد، یک تحلیل همبستگی برای بررسی ساختار فکری مطالعات رهبری انجام دادیم. نتایج نشان میدهد که مطالعات رهبری معاصر بر رهبری تحولآفرین، نظریه ... بیشترانقلاب صنعتی چهارم و تاثیر خصوصیات فردی مالکان کسب و کار بر ثبت اختراع در زمینه های فناورانه و نوآوری های دیجیتال
دوره 4، شماره 42 ، شهریور 1402
چکیده
زمانی که تغییرات دیجیتالی با ایجاد تقاضا برای محصولات دیجیتالی جدید، فرایندها، و فناوری ها افزایش می یابند، ایجاد اتفاق نظر در میان تمام عوامل درگیر در استراتژی های نوآوری دیجیتالی شرکت ضروری است. مالکان تا حد زیادی بر اهداف و طراحی شرکت تاثیر می گذارند: آنها گروهی هستند که مدیریت عالی باید به آن توجه ویژه ای کند. درک اینکه کدام جنبه ... بیشتربررسی سیستم های ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان های کارآمد
دوره 4، شماره 40 ، تیر 1402
چکیده
درک کارکنان از منصفانه بودن ارزیابی عملکرد برای موفقیت تمامی سیستم های ارزیابی مهم است. تحقیقات در مورد مدیریت عملکرد شامل مطالعات گسترده در مورد چگونگی پدیدار شدن سوگیری در فرآیند ارزیابی است. با وجود این، هیچ گونه شواهد تجربی در زمینه بررسی ارتباط شکایتهای رسمی تبعیض (یک معیار کلیدی برای سوگیری) و ارزیابی عملکرد وجود ندارد. برای ... بیشتربهبود عملکرد کیفیت شرکت ها با استفاده از روش های مدیریت سودآوری
دوره 4، شماره 40 ، تیر 1402
چکیده
این مقاله در چارچوبی پویا به بررسی رابطه بین مدیریت سود و عملکرد مالی شرکتها در کشورهای انگلیسی زبان جنوب صحرای آفریقا میپردازد. این مطالعه نشان میدهد که چگونه این رابطه از طریق معیارهای کیفیت خوب عملکرد حاکمیت شرکتی و افشاء جامع تعدیل میشود. یافتهها نشان میدهد که اثرات عملکرد مدیریت سود حتی پس از کنترل درونزایی پویا، ... بیشترعوامل موثر بر پیاده سازی و اجرای استراتژی های رقابتی
دوره 4، شماره 39 ، خرداد 1402
چکیده
هدف: در ادبیات مدیریت پروژه و فرآیند، بررسی عوامل کلیدی موفقیت مورد نیاز برای اجرای یک استراتژی رقابتی با هدف رتبه بندی آنها و پیشنهاد دستورالعمل هایی برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی رقابتی، توسعه پیدا کرده است.طراحی / روش شناسی / رویکرد: برای دستیابی به اهداف مورد نظر، پژوهشی در ادبیات موضوعی انجام شد که امکان ساخت یک پرسشنامه به ... بیشترخلق نوآوری خدمات و محصولات در شرکت های استارتاپ
دوره 4، شماره 39 ، خرداد 1402
چکیده
فناوری بلاکچین این پتانسیل را دارد که نوآوری محصول را در صنایع مختلف به پیش ببرد. این تکنولوژی در حال ظهور یک توانمندساز مهم برای نسل بعدی سرمایهگذاریهای جدید است. مطالعه ما به بررسی اثرات طرحهای مدل کسبوکار شرکتهای کارآفرینی مبتنی بر بلاکچین بر دامنه نوآوری محصول از جمله نوآوری مخرب و نوآوری اختیاری میپردازد. برای آزمون ... بیشترفرصت ها و چالش های دیجیتالی سازی شرکت های SME
دوره 4، شماره 38 ، اردیبهشت 1402
چکیده
شرکت های کوچک و متوسط در صنعت افریقای جنوبی فراگیر و شایع هستند و در جهان به عنوان عضوی سهیم در توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، فقرزدایی و نوآوری شناخته شده اند. اگرچه شرکت های کوچک و متوسط آگاه هستند که می توانند به طور قابل توجهی از سیستم های دیجیتال سود ببرند، اما زمان، مهارت ها و منابع مالی موردنیاز برای توسعه سیستم های خاص برای شرکت های ... بیشترگردشگری ، رشد اقتصادی ، توسعه انسانی و اقتصادهای نوآور
دوره 4، شماره 38 ، اردیبهشت 1402
چکیده
این مطالعه رابطه بین رشد اقتصادی، تخصصی سازی گردشگری و توسعه انسانی را در اقتصادهای در حال گذار بررسی می کند. همچنین این مطالعه یک رابطه مفهومی بین تخصص سازی گردشگری و توسعه انسانی را از طریق دسته بندی چارچوب کار ، پیشنهاد می کند. مزیت نسبی پویا ، رویکرد ظرفیت Sen و تابع تولید تراس لاگ این رابطه مفهومی را توصیف می کنند. حداکثر درست نمایی ... بیشتراهمیت ارزش های فردی و اجتماعی بر رفتار مصرف کننده در استفاده از برند های لوکس آرایشی
دوره 2، شماره 13 ، فروردین 1400