بهبود عملکرد مالی استارتآپ ها از طریق پیاده سازی هوش تجاری

محمدامین آدم پیرا

دوره 3، شماره 33 ، آذر 1401

چکیده
  هدف هوش تجاری این است که داده های بدست آمده از منابع اطلاعاتی مختلف از مشتریان، محیط، رقبا، بازارها و غیره را بررسی، یکپارچه سازی، جمع آوری و تحلیل کند تا بتواند عملکرد کسب و کارها و خصوصاً استارت آپ ها را بهبود بخشد. هدف تحقیق حاضر این است که تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی استارت آپ ها را مطالعه کند. جدا از هدف عملی، روش استفاده شده ...  بیشتر

بررسی تاثیر کارآفرینی در تحولات اقتصادی کشور

بهنام عسگری

دوره 3، شماره 33 ، آذر 1401

چکیده
    در دهه های اخیر ، رشد اقتصادی به دلیل اثرات مثبت خود، به یکی از اهداف اصلی سیاست های اقتصادی تبدیل شده است. رشد اقتصادی بالاتر علاوه بر سایر موارد موجب  افزایش کالاها و خدمات ، بیکاری کمتر و در نهایت رفاه اقتصادی بیشتر می شود. در نتیجه ، بخش عمده ای  از مبانی نظری در راستای تعیین تأثیرگذارترین متغیرها بر رشد اقتصادی برای طراحی ...  بیشتر

استراتژی ایجاد پلتفرم در برندها

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 33 ، آذر 1401

چکیده
  پلتفرم‌های دیجیتالی که محصولات و خدمات را تجمیع می‌کنند، مانند گوگل شاپینگ یا آمازون، به عنوان واسطه‌های قدرتمند برای محصولات یا خدمات برند ظاهر شده‌اند و برندهای سنتی محصولات را که عمدتاً دسترسی مستقیم به مصرف‌کنندگان را از دست داده‌اند، به چالش می‌کشند. در این راستا، چندین برند با سابقه طولانی پلتفرم های خود را برای از سرگیری ...  بیشتر