توسعه و اعتبارسنجی کیفیت تحول آفرین در دانشگاه ها موسسات آموزش عالی

سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 27 ، خرداد 1401

چکیده
  با افزایش روز افزون توده ای شدن موسسات آموزش عالی (HEI)، "مدارس کسب و کار تسهیلگر" (در مقابل موسسات آموزشی نخبگان) همچنان از نظر کیفیت در پایین ترین رتبه قرار دارند. این مطالعه معیاری از کیفیت را در زمینه مدارس کسب و کار تسهیلگر در یک کشور در حال توسعه تعریف کرده و توسعه می‌دهد. مدارس کسب‌وکار تسهیلگر خصوصی ، با چالش‌های رقابتی برای ایجاد ...  بیشتر

راهکارهای افزایش کارآمدی و اثربخشی بازار برای خانمها

سهیلا انتظاری؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 26 ، اردیبهشت 1401

چکیده
  برای درک ما در مورد چگونگی برقراری ارتباط با زنان بازاریابی روابط، فن آوری برای ایجاد رابطه و عدم اعتماد زنان به برندها و سازمانها بسیار مهم است. در این پژوهش چگونگی تأثیرگذاری آنها بر زنان را مشخص و معنای آنها را برای بازاریابها مورد بررسی خواهد شد. این مقاله با سه دلیل که چرا باید بازاریابان روشهای بازاریابی خود برای زنان را اصلاح ...  بیشتر

چرا روش های بازاریابی برای خانمها، کارآمد نیست؟!

سهیلا انتظاری؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 26 ، اردیبهشت 1401

چکیده
  اگر یک سازمان فرآیند طراحی محصولات خود را بهترکند، شیوه فروش و عرضه محصولات خود به خانمها را اصلاح کند، راه حلهایی در راستای صرفه جویی در وقت به مشتریانش ارائه دهد، به تمایز محصولات یا خدماتش توجه کند و روابط پایدار و مستحکمی با جامعه مشتریان خود برقرار کند، نه تنها میتواند روند بازاریابی برای خانمها را موثرتر کند بلکه در بازاریابی ...  بیشتر

بازاریابی سبز، استراتژی ها و عناصر آمیخته بازاریابی

مهدی موثق خانیکی؛ امید جهانیان؛ سید محمد مهاجر

دوره 3، شماره 25 ، فروردین 1401

چکیده
  در طول دهه‌های گذشته، پایداری زیست‌محیطی در راس برنامه‌های سیاسی بین‌المللی قرار گرفته و به عنوان محرک اصلی نوآوری شناخته شده است. در نتیجه، تعداد شرکت‌هایی که محصولات سبز را توسعه می‌دهند به سرعت در حال رشد بوده و مصرف‌کنندگان علاقه فزاینده‌ای به این محصولات نشان داده‌اند. بنابراین، شناخت ویژگی های اصلی محصولات سبز، شناسایی ...  بیشتر

برند سازی شخصی: مسیر موفقیت حرفه ای تان را بسازید

نرگس خاتون مسجدجامعی؛ سید محمد مهاجر؛ لعیا ابراهیمی

دوره 2، شماره 24 ، اسفند 1400

چکیده
  برند سازی شخصی فرآیندی درون نگر است که بوسیله آن خودتان را به صورت حرفه ای تعریف می کنید ( وصف حرفه ای خود ) و می تواند به عنوان مسیری برای موفقیت حرفه ای ( شغلی ) شما به کار رود. شش مرحله برای ساخت برند شخصی شما وجود دارد : 1) نگاهی درونگرا (عمقی )، 2) فهم (درک ) برند ( نام تجاری ) که ممکن است پیش از این وجود داشته ( موجود بوده )، 3) توسعه شعار برند ...  بیشتر

بررسی هوش اجتماعی مدیران در عملکرد سازمانی یا شرکتها

مرتضی رنگ چیان؛ سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 23 ، بهمن 1400

چکیده
  در این تحقیق به بررسی تاثیر هوش اجتماعی مدیران بر عملکرد سازمان در شرکتهای تولیدی کوچک و بزرگ یزد با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. در این فصل از تحقیق، شرح کلیات تحقیق شامل بیان مسئله، ضرورت انجام تحقیق، فرضیه‌ها و اهداف تحقیق و همچنین روش‌شناسی تحقیق ارائه گردیده است.در طی دو دهه اخیر هوش اجتماعی یکی از مهمترین ...  بیشتر

بازاریابی حسی ،ابعاد ، مولفه ها و نقش آن بر ماندگاری برند

مرجان یزدان پور؛ سید محمد مهاجر؛ میرمهدی حسینی

دوره 2، شماره 23 ، بهمن 1400

چکیده
  امروزه در حوزه بازاریابی ، انجام تحقیقات با عنوان بررسی حواس پنج گانه در رفتار مصر کننده سرفصل جدیدی را با نام بازاریابی حسی ایجاد کرده ا ست. شرکت ها و برند های مطرح سعی درایجاد ارتباط دو طرفه و تعامل با مصرف کننده و به کارگیری روش های نوین جذب و ایجاد اعتماد درمشتری دارند.دراین میان بازاریابی حسی روشی نوین و فرآیندی است که می تواند ...  بیشتر

عوامل موثر بر وفاداری به برند در کسب و کارهای فرنچایز

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 21 ، آذر 1400

چکیده
  وفاداری به برند یک ابزار مهم در زمینه ارزیابی موفقیت برند در بازار های B2B است، لذا عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به برند در بازار های B2B نسبت به بازارهای دیگر کاملا متفاوت است. درحالیکه فرنچایز(حق امتیاز) جهانی به عنوان یک روش ورود عمده به بازار های نوظهور پذیرفته شده است تحقیقات محدودی نیز وجود دارد که بر شناسایی عوامل موثر بر وفاداری ...  بیشتر

بررسی چگونگی ایجاد مدل یکپارچه مربوط به ارزش ویژه برند سبز

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 21 ، آذر 1400

چکیده
  تقاضای دائمی برای محصولات سبز از مشتریان علاقه مند منجر به ارائه محصولات جدیدی از شرکت ها شد که مطابق یا فراتر از نگرانیهای محیطی مشتری بوده است. با این وجود تمام سازمان ها قادر به دستیابی بازدهی های قابل ملاحظه در باب سرمایه گذاری های خود از محصولات سبز نبوده اند. این ناکامی ها به طور کلی به ناتوانایی های شرکت در غلبه بر تردید مشتری ...  بیشتر

عوامل موثر بر افزایش ارزش طول عمر مشتریان در صنعت خرده فروشی

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 20 ، آبان 1400

چکیده
  این مطالعه به دنبال پر کردن شکاف تحقیق با استفاده از آنالیز داده های بزرگ از طریق تحلیل تقریبا 44،000 تراکنش فروش مروبط به 26،000 مشتری یک فروشگاه خرده فروشی تایوانی، برای درک چگونگی ارتباط ویژگی های شخصیتی مصرف کنندگان با ویژگی های کشور سازنده (COO) (شخصیت برند) برندهای ماء الشعیر و پیش بینی ارزش بالقوه طول عمر مشتری (CLV) ،می باشد. یافته ها ...  بیشتر

بهبود عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی با تدوین چشم انداز و استراتژی سازمانی

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 20 ، آبان 1400

چکیده
  سازمانهای غیر انتفاعی (NPOs) به یک شخص ثالث از تلفیق با دولت، و جوامع کسب و کار تبدیل شده اند. NPO های متعددی فعالیتهای خود را در همکاری فرا-سازمانی با دولتها و شرکتهای بزرگ خصوصی انجام میدهند. با این حال، به دلیل چشم انداز مبهم بازاریابی و سازمانهای مبهم، NPO ها با چالش در دستیابی به بودجه بیشتر روبرو هستند. این مطالعه به منظور بررسی روشهای ...  بیشتر

نقش فرهنگ سازمانی در انتقال و اشتراک دانش آموزش عالی و دانشگاه ها

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 19 ، مهر 1400

چکیده
  سازمانها اغلب برنامه های مدیریت دانش را به منظور ارتباط بهتر کارکنان و توسعه اشتراک دانش(KS) پیاده سازی کرده اند. در زمینه موسسات آموزش عالی (HEI ها)، این موضوع به طور ویژه به عنوان خلق دانش و انتشار مستقیم اهداف و چشم اندازهای آنها مورد تایید می باشد. دانشگاهیان یکی از ارکان HEI ها هستند، جایی که دانش ایجاد شده و به اشتراک گذاشته می شود. ...  بیشتر

افزایش اعتماد مصرف کننده با استفاده از بازاریابی محتوای دیجیتال

سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 19 ، مهر 1400

چکیده
  در چشم انداز تعاملات آنلاین و در حال رشد مصرف کننده و شرکت ، بازاریابی محتوای دیجیتال (DCM) که هدفش رشد مشارکت برند مصرف کنندگان و اعتماد است، در حال توسعه می باشد. با این وجود، علیرغم علاقه ی روزافزون متخصصان، مطالعات DCM دانشگاهی به کندی رشد می کند، که موجب شکاف عمیق دانشی می شود. بر مبنای یک بررسی گسترده، ما DCM را به عنوان ایجاد و انتشار ...  بیشتر

افزایش اثربخشی بازاریابی با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  مدیریت ارتباط با مشتری ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه حیات مشتری استفاده می‌کنند.این مقاله یکی از مفیدترین قانون ها در ارتباط با مدیران و مشتریان که به عنوان CRM شناخته شده است را توضیح میدهد. CRM یک نام مخفف است که از سه کلمه اصلی تشکیل شده ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر ارتقای رفتار حرفه ای در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی

دکتر سید محمد مهاجر؛ سارا جوکار

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  امروزه رفتار یکی از مباحث مهمی است که مورد توجه محققان سازمان‌ها و دولت‌های گوناگون قرار گرفته است. آنان با پرداختن به موضوع رفتار، قصد تشریح آن و ارتقای شاخص‌های عملکردی کارکنان و دستگاههای دولتی را دارند. لذا پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل موثر بر ارتقای رفتار حرفه ای در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر

به کارگیری تبلیغات تعاملی به روش تبلیغات ویدئویی ویروسی

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  به عنوان یک شکل از تبلیغات، تبلیغات ویدیو های ویروسی (VV) از آن جهت متمایز است که رسانه ارتباطی آن، به جای رسانه های رسمی ارتباطات اجتماعی بین افراد است. پس از مشاهده تبلیغات VV، مردم در دو فرایند مستقل اما مرتبط قرار می گیرند، یعنی، به اشتراک گذاری ویدیو و پردازش اطلاعات نام تجاری جاسازی شده. تحقیقات قبلی تعامل بین این دو فرایند را درنظر ...  بیشتر

به کارگیری فناوری های پیشرفته برای توسعه بازاریابی در دوران کرونا و پساکرونا

دکتر سید محمد مهاجر؛ الهه خان صنمی

دوره 2، شماره 18 ، شهریور 1400

چکیده
  مهمترین نگرانی این مطالعه بررسی این موضوع است که چگونه فناوری های پیشرفته بر تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه در طول همه گیری جهانی COVID-19 تاثیر می گذارد. در این تحقیق از نمونه ای از ۱۲۷ شرکت کوچک و متوسط ​​در بنگلادش استفاده شده است. اطلاعات با ارسال پرسشنامه به صورت الکترونیکی و از طریق پست جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش ...  بیشتر

بررسی نقش ارتباطات یکپارچه بازاریابی در بازاریابی اجتماعی

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 17 ، مرداد 1400

چکیده
  این مقاله به بررسی نقش مدل 4 پی آمیخته بازاریابی در بازاریابی اجتماعی می پردازد و این طور استدلال می کند که با توجه به پیکر بندی مجدد آمیخته بازاریابی در جریان مثلث شاخه بازاریابی و همچنین مشخصات بازاریابی اجتماعی، به یک آمیخته بازاریابی باز نگری شده، که ابزارهای آن مجدداً مشخص شده باشند، نیاز داریم. باز نگری کوتاه مدل آمیخته بازاریابی ...  بیشتر

بررسی رقابت در بازار هتل های لوکس و سبک های مدیریت تحول

دکتر سید محمد مهاجر؛ الهه خان صنمی

دوره 2، شماره 17 ، مرداد 1400

چکیده
  این مطالعه، به بررسی روابط بین عملکرد بخش های مالی و غیر مالی هتل، رقابت های بازاری و سبک مدیریت تحول می پردازد. بررسی آزاد به شیوه پستی در این زمینه برای گرداوری داده انجام شد. پرسش نامه های کامل و قابل استفاده ای از مدیران 56 هتل و رستوران از بخش های مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی، دریافت شد. سبک های مدیریت تحول، رقابت های بازاری، و عملکرد ...  بیشتر

ارزیابی اثربخشی تبلیغات در بازاریابی گردشگری

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 17 ، مرداد 1400

چکیده
  بسیاری از سازمان های بازاریابی مقاصد توریستی در ایالات متحده امریکا و مکانهای دیگر با کاهش بودجه برای بازاریابی توریسم به خصوص برای تبلیغات مواجه اند. این تحقیق با استفادهاز رویکرد RCL یک مدل سه مرحله ای را ارزیابی میکند رویکردی که رابطه ی بین گزینه های غیر مستقل مختلف را کنترل میکند و ناهمگنی را در پاسخ های فردی نسبت به تبلیغات در نظر ...  بیشتر

آنالیز سفر تصمیم گیری مشتری در بازاریابی دیجیتال

دکتر سید محمد مهاجر؛ الهه خان صنمی

دوره 2، شماره 17 ، مرداد 1400

چکیده
  استفاده از داده های آنالیز در بازاریابی دیجیتال تأثیر زیادی بر نحوه ایجاد روابط مشتری با بازاریاب و نحوه تصمیم گیری شرکت ها داشته است. با این حال ، ادبیات مربوط به آنالیز بازاریابی اطلاعات کمی در مورد چگونگی انتخاب ابزار آنالیز بازاریابی دیجیتال و بکارگیری آن در استراتژی کلی شرکت ارائه می دهد. تئوری و تحقیقات بنیادی بازاریابی در مورد ...  بیشتر

افزایش اثربخشی ارزش ویژه برند از طریق استراتژی های بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 16 ، تیر 1400

چکیده
  در روش های سنتی مدیریت منابع انسانی غالباٌ از روش بازاریابی برای ایجاد تصویری موجه از یک شرکت به منظور استخدام کارمندان بهتر استفاده نمی شود. اخیراً برخی متخصصان برای مدیریت استخدامی خود از اصول بازاریابی استفاده می کنند. بازاریابی در ایجاد تصویری برجسته از شرکت کمک می کند و آنجا را محل مناسبی برای کار کردن نشان می دهند. در این مقاله ...  بیشتر

افزایش عملکرد سازمان با استفاده از به کارگیری استراتژی های بازاریابی رقابتی

دکتر سید محمد مهاجر؛ الهه خان صنمی

دوره 2، شماره 16 ، تیر 1400

چکیده
  ارتباط نزدیک بین استراتژی های رقابتی و استراتژی های ساختاری به عنوان پیش شرطی برای موفقیت عملکردهای کسب و کار مطلوب به شمار می آید. این تحقیق نشان می دهد که چگونه ارتباط بین فعالیت ها و استراتژی های رقابتی بر روی عملکرد سازمانی را در صنعت بانکداری تاثیر گذار می باشد. یافته های ما نشان می دهد که a) استراتژی های رقابتی باعث اعتدال ارتباط ...  بیشتر

روش های متقاعد سازی در تبلیغات در بازارهای در حال ظهور در مقابل بازارهای توسعه یافته

دکتر سید محمد مهاجر

دوره 2، شماره 16 ، تیر 1400

چکیده
  آیا در بازارهای نوظهور باید رویکردی متفاوت با تبلیغات داشت؟ با استفاده از داده‌های ۲۵۶ آزمایش تجاری تلویزیونی که توسط یک شرکت چندملیتی کالاهای مصرفی سریع (FMCG) در ۲۳ کشور انجام شده است، ما دو مسیر متقاعدسازی را در نظر می‌گیریم: یک مسیر کاربردی، که بر ویژگی‌ها و مزایای یک محصول تأکید می‌کند، و یک مسیر تجربی. که احساسات، احساسات و تخیلات ...  بیشتر

ظرفیت بازاریابی، شهرت برند و سفر مصرف کننده در پلتفرم های تجارت الکترونیکی

دکتر سید محمد مهاجر؛ الهه خان صنمی

دوره 2، شماره 16 ، تیر 1400

چکیده
  ظرفیت بازاریابی فروشنده و شهرت برند در عملکرد شرکت و رفتارهای مشتری نقش کلیدی دارند. با این حال ، دانش کمی در مورد چگونگی اهمیت این دو بعد در حوزه پر اهمیت و روز افزون پلتفرم های تجارت الکترونیکی ، جایی که فروشندگان متنوعی وجود دارند و شهرت برند را به چالش می کشند ، وجود دارد. این تحقیق اثرات ظرفیت بازاریابی و شهرت برند را بر نتایج سفر ...  بیشتر